گردنبند مرغ آمین کرم گونه گذار و چاق کننده صورت مروارید کفی ژله ای افزایش قد ست کامل طراحی ناخن سالن اکسپرس سوتین فرم دهنده آه برا اسلیم لیفت ahh bra slim lift ساعت Gucci طرح عشق – طرح جدید لاک مخملی
  1. سلام به نیشام خوش آمدی با عضویت میتونی از امکانات کامل سایت استفاده کنی !

    برای ثبت نام کلیک کن !

آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)

آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)

  1. Azade

    Azade
    هیات مدیره مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏26/11/12
    سن:
    ارسال ها:
    18,700
    تشکر شده:
    31,791
    امتیاز:
    113
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    وب مستر
    محل سکونت:
    شمال
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    خیاطی به سبک مولر,آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر,آموزش خیاطی مولر,آموزش خیاطی به سبک مولر,آموزش گام به گام خیاطی مولر,آموزش گام به گام خیاطی به سبک مولر,آموزش خیاطی با الگو, الگو متد مولر,الگو به سبک مولر,کشیدن الگو به سبک مولر,الگو کشیدن به سبک مولر,خیاطی گام به گام مولر,خیاطی گام به گام به سبک مولر,آموزش خیاطی,آموزش مولر,خیاطی مولر,دوخت لباس به سبک مولر,دوخت پیراهن به سبک مولر,خیاطی به روش مولر,آموزش خیاطی به روش مولر,دوخت دامن به سبک مولر

    در این مدل به تمام الگو نیاز داریم و در الگوی اولیه در جلو 2 پنس بفاصله ⅓ خط کمر جدید رسم می شود از روی خط کمر به انتهای پنس اول و بفاصله 4 سانت ا
    با تغییر پنسها مدلهای مختلف می توان ایجاد کرد

    1- مدل پنس از وسط جلو بصورت هشت
    در این مدل به تمام الگو نیاز داریم و در الگوی اولیه در جلو 2 پنس بفاصله ⅓ خط کمر جدید رسم می شود از روی خط کمر به انتهای پنس اول و بفاصله 4 سانت از وسط جلو به انتهای پنس دوم با هلال مختصر رسم کنید پنسها را بسته و خطوط را چیده می شود زیر الگو کاغذ چسبانده ساسونهای جدید را بسته و خط کمر جدید را بسته و خط کمر جدید را رسم کنید. الگوی پشت ساده می باشد و این مدل برای افرادیکه گودی کمر آنها کم می باشد مناسب است شکل 15و 16
    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1357727712_60652a72b91bd6c3f8e0173ef859eafc.jpg

    2- مدل دامن چین دار فانتزی
    پنس جلو به ½ کمر منتقل می شود از انتهای پنس خطی بموازات باسن تا پهلو کشیده سمت راست پنس 4-3 قسمت می شود از نقاط جدید خطوطی بموازات خط باسن کشیده این خطوط طوری قیچی می شود که در پهلو جدا نشود و 3-2 سانت به هر کدام اوزمان داده می شود مطابق شکل بعد از چین دادن به قسمت چپ ساسون دوخته می شود و این مدل برای افراد لاغر و نرمال مناسب است شکل 17 و 18

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1357727730_d397aeca91bb22d6dde0c2467b17d9d5.jpg

    3- مدل دامن چین دار برش دار
    در این مدل پنس جلو به ½ کمر منتقل می شود و از انتهای پنس بموازات خط باسن تا پهلو رسم کنید این خط را چیده و از پهلو 12- 10 سانت خارج شده و به امتداد خط لبه دامن عمود کنید و پنس روی الگو بسته می شود در قسمت پشت از خط کمر در پهلو مساوی AA/ پایین آمده و بموازات باسن تا وسط پشت رسم کنید و این خط را چیده الگو به دو قسمت تقسیم می شود پنسها روی الگو بسته می شود و به وسط پشت 12-10 سانت برای چین اضافه می شود و این مدل برای افرادیکه باسن کوچک دارند مناسب است شکل 19،20،21و22

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1357727906_d2623de150d6f05a1ea2735f6c3ece3f.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1357727929_32c6d5517e13f5697acb5d9e6a708e85.jpg

    4- مدل دامن پیلی دار
    بعد از رسم الگوی اولیه از لبه دامن در پهلوها 5 سانت خارج شوید و به خط باسن رسم کنید در کمر جلو 2 ساسون رسم کنید و از انتهای پنسها به لبه دامن عمود وصل کنید خطوط جدید قیچی می شود و الگو به 3 قسمت تقسیم می شود برای پیلی از خط کمر 22-18 سانت به پایین علامت گذاشته نقطه x و از این نقطه 8-6 سانت و از لبه دامن برای خوش فرم ایستادن پیلی 10-8 سانت عمود خارج می شویم نقطه z دو نقطه را بهم وصل کنید اگر از نقطه x مساوی نیم سانت خارج شوید و بعد 8-6 سانت به بیرون علامت بگذارید دامن خوش فرم تر و پیلی ها ثابت تر روی بدن قرار میگیرد و این مدل مناسب افراد چاق می باشد همیشه برای اتوی پیلی ها ابتدا لبه دامن را اتو گذاشته و روی پیلیها پارچه نمودار انداخته و اتو را گذاشته و برداشته تا پیلی ها ثابت بماند و فرم اولیه حفظ شود. اشکال 23،24،25،26،27،28

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1357728087_c8bb96d18762c2cedf6481669652a6e3.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1357728157_717d54e7c435a3fc35db4b756819bc91.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1357728180_fbe2690754a6c76ea42c596c30d973f5.jpg

    مدل شماره 5

    دامن 12 ترک فانتزی
    بعد از رسم الگوی اولیه خط باسن را به 6 قسمت مساوی تقسیم کنید قد دامن در وسط جلو تا زانو نقطه A و در وسط پشت تا مچ پا نقطه B می باشد از خط باسن در وسط جلو 5سانت پایین آمده نقطه C فاصله AC را از نقطه B روی خط وسط پشت تا نقطه D به بالا علامت بزنید دو نقطه C وD را بهم وصل کنید اختلاف کمر و باسن الگو را به دو طرف خطوط روی خط کمر بصورت پنس رسم کنید مطابق شکل 19 و از لبه دامن از طرفین هر ترک 12-10 سانت خارج شوید و تقاطع خط اریب و خطوط عمود وصل شود توجه داشته باشید طول خطوط خارج شد با طول اولیه ترک یکسان باشد AC=AC/ و BD=B/D بعد از چیدن ترکهای الگو با توجه به خط راسته الگوها روی دولای پارچه برش می شود.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1357728198_92a3dea6539b3653b7f296070a045bf4.jpg

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1357728227_8124e01d00ac466adb4b13938c88100b.jpg

    دامن ماهی :

    بعد از رسم الگوی اولیه دامن تنگ پهلو را چیده و وسط جلو و وسط پشت دامن روی دولای بسته اریب پارچه قرار میگیرد به مرکز 5 شعاع و تا قد دامن دایره به سمت چپ می زنیم تا دولای باز پارچه از نقطه 7 روی خط باسن در پهلو 15-10 سانت به تناسب قد دامن پایین می آییم 15-10 سانت = 7 به 7 و از لبه دامن روی شعاع زده شده بدلخواه و به تناسب مدل خارج می شویم از این نقطه به ج 7 وصل می کنیم برای افرادیکه لاغر هستند از ج 7 مساوی 2-1 سانت داخل می شویم و به گشادی لبه دامن وصل می کنیم و از این نقطه به 7 وصل می کنیم

    توجه: چون دامن روی اریب پارچه قرار می گیرد در رسم الگوی اولیه به باسن و کمر اضافه نمی شودبرای خوش فرم ایستادن دامن که لولها در پهلو قرار نگیرد از خط کمر در وسط جلو و پشت 2-1 سانت پایین آمده به کمر در پهلو وصل می کنیم این دامن با آستری دوخته می شود

    بعد از برش و قبل از دوخت با اتو از پهلوها به وسط جلو اتو کاری می کنیم تا لولهای پایین دامن یکنواخت پخش شود مطابق شکل 31
     
    :
    پرهون, anahid, Nafise و 2 کاربر دیگر از این پست تشکر کرده اند.
  2. dumino

    dumino کاربر حرفه ای

    تاریخ عضویت:
    ‏6/4/14
    سن:
    ارسال ها:
    261
    تشکر شده:
    785
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    دانشجو
    محل سکونت:
    قزوین
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    قشنگه ولی من هیچی از خیاطی سرم نمیشه
     
    ریحانه, پرهون, Azade و 1 کاربر دیگر از این پست تشکر کرده اند.
  3. *setare

    *setare
    مدیر پزشكي و سلامت

    تاریخ عضویت:
    ‏13/10/13
    سن:
    ارسال ها:
    13,603
    تشکر شده:
    32,094
    امتیاز:
    113
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    رشت
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    منم اصلا استعداد خياطي ندارم ولي واقعا خيلي خوبه آدم بلد باشه
     
    ریحانه, پرهون و Azade از این پست تشکر کرده اند.
  4. Azade

    Azade
    هیات مدیره مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏26/11/12
    سن:
    ارسال ها:
    18,700
    تشکر شده:
    31,791
    امتیاز:
    113
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    وب مستر
    محل سکونت:
    شمال
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    فون به معنای گشاد کردن می ابشد که با بستن ساسون و چیدن زیر آن بدست می آید بعد از رسم الگوی اولیه از وسط جلو و پشت دامن روی خط باسن نقاط 2 و4 مساوی
    دامن فون :
    فون به معنای گشاد کردن می ابشد که با بستن ساسون و چیدن زیر آن بدست می آید بعد از رسم الگوی اولیه از وسط جلو و پشت دامن روی خط باسن نقاط 2 و4 مساویدور باسن تا نقاط Rو K داخل شوید و از این نقاط به خط کمر و لبه دامن عمود رسم کنید و پنسهای کمر به دو طرف این خطوط به قطر 3 سانت و بلندی 17 منتقل می شود و 1 سانت پنس باقی مانده بصورت ساسون درکمر پشت باقی می ماند شکل 1 خطوط رسم شده را مطابق شکل 2 از لبه دامن چیده می شود و پنسها بسته می شود در نتیجه در لبه دامن اوزمان ایجاد می شود که باعث گشاد شدن لبه دامن می شود ( شکل3) برای خوش فرم شدن دامن از پهلوی دامن مقدار اوزمان را از پهلوها خارج شوید و به خط باسن بزرگ وصل می شود و خط جدید پهلو را با انتهای لبه دامن گونیا کنید تا پهلوی دامن آویزان نشود ( شکل4)
    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065345_1d78d099b5318429414f50629f3c4a0a.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065368_c9e17edcb9db1907e89836d8f941c60d.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065438_0f9c6ba05df7170bd5da65b72ec9e12d.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065455_a2ca3142ee9364acc44b713dd4f651a3.jpg

    دامن 6 ترک :
    ترک به معنای درز می باشد یعنی دامن 6 ترک 6 درز دارد. که از دامن فون تنگ رولت می شود و از اوزمان ایجاد شده در لبه دامن به انتهای پنس وصل می کنیم خطوط را قیچی کنید الگوی جلو و پشت به 4 قسمت تقسیم می شود و وسط جلو و پشت دامن روی دولای بسته پارچه قرار می گیرد و الگوی پهلوی جلو وپشت با توجه به راسته الگو روی پارچه قرار می گیرد شکل 5و6و7و8و9و10 .

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065483_5e4f04c03a912a81b967c4091ce5e64c.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065505_b2e3409a2bb7be5993873b261fcfe6a8.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065621_24413ddf8ddd2f71cf19a3560589fc73.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065649_8bf8be33fc88aa7c6bb6d566c6a96f82.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065670_64cc5b72237d53201a6264fe90bbece7.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065776_d42eae0864ada4f334a68188684fda80.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065791_b897f05e64533e547ba3fbe161a22103.jpg



    دامن برش دار با پیلی کج :
    از دامن تنگ رولت می شود و از لبه دامن در پهلوها 3-2 سانت داخل شده به خط باسن وصل می کنیم از خط کمر وسط جلو 4-3 سانت به پایین تا نقطه A علامت زده و از این نقطه به ابتدای پنس وصل می کنیم از خط جدید وسط جلو 5 سانت داخل شده نقطه A1 و باردیگر از نقطه A1 5 سانت دیگر تا نقطه C و از C تا نقطه D 4 سانت بطرف پهلو علامت زده از Aبه B که 8 سانت بالاتر از لبه دامن در خط پهلو وصل می شود و از C به C1 که 12 سانت بالاتر از B قرار دارد وصل می شود و در آخر از نقطه D به انتهای پنس کمر وصل کرده خط را تا پهلو نقطه D1 امتداد داده خطوط جدید رسم شده را از خط کمر طوری چیده می شود که پهلو به هم وصل باشد و بین خطوط اوزمان 8-6 سانت داده می شود و مقدار اوزمان بصورت پیلی کج اتو می شود و فقط در خط کمر دوخته می شود و نوار کمری را طوری برش می شود که از وسط 4-3 سانت خارج شده و مطابق شکل به 10 سانت طرفین وصل می شود پارچه مناسب این مدل تافته می باشد و برای افراد لاغر و نرمال مناسب است قد دامن تا زانو می باشد و پنس کمر بعد از چیدن خط اوزمان بسته می شود و یا به دو طرف نقطه D منتقل می شود دامن پشت تنگ و همراه با چاک می باشد.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065896_4060e46954d840d0e07bb8b0ca45d479.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358065920_ce4bae0c2fdccbee0513a61fd00955e7.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358066160_ffc1cc5515de238b71dcbd5d010c8abd.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358066173_61ae8933e2d3f2e30ff35631634eff5a.jpg

    awww.kook.ir_resources_attachment_TH_1358066173_61ae8933e2d3f2e30ff35631634eff5a.jpg
     
    پرهون, *setare و anahid از این پست تشکر کرده اند.
  5. Azade

    Azade
    هیات مدیره مدیر کل

    تاریخ عضویت:
    ‏26/11/12
    سن:
    ارسال ها:
    18,700
    تشکر شده:
    31,791
    امتیاز:
    113
    جنسیت:
    زن
    شغل :
    وب مستر
    محل سکونت:
    شمال
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    بعد از رسم الگوی اولیه دامن تنگ روی خط باسن از وسط جلو و پشت دور باسن را داخل می شویم نقاط K و R بدست می آید فاصله 5 سانت = ( R به 2 ) = 5 سانت و ( K به 4 )
    دامن فون گشاد ( آزاد )

    بعد از رسم الگوی اولیه دامن تنگ روی خط باسن از وسط جلو و پشت دور باسن را داخل می شویم نقاط K و R بدست می آید فاصله 5 سانت = ( R به 2 ) = 5 سانت و ( K به 4 ) مساوی 5 سانت می شود و نقاط F و S در (Vبه R) و ( V به K ) روی خط باسن قرار دارد از نقاط بدست آمده مطابق شکل به لبه دامن عمود می کنیم و تا خط کمر ادامه می دهیم از خط باسن 5 سانت بالا رفته خطی بموازات باسن رسم می کنیم تا وسط جلو و پشت الگو را قطع کند روی خط کمر پشت از دو طرف خطوط جدید 1 سانت خارج می شویم دو پنس به قطر 2 سانت و بلندی 15 سانت رسم می شود و روی خط کمر جلو از دو طرف خطنوط جدید 75/0 سانت خارج شده دو پنس به قطر 5/1 سانت وبلندی 15 سانت رسم می شود شکل 1 خطوط از لبه دامن تا اتنتهای پنسها چیده می شود و پنسها بسته می شود در نتیجه درلبه دامن اوزمان ایجاد می شود مقدار اوزمانها را از لبه دامن خارج می شویم و به خط باسن وصل می کنیم برای کنترل قد پهلوها خط جدید مطابق شکل 2 به لبه دامن عمود می شود شکل 2 وسط جلو و پشت روی دولای بسته پارچه قرار میگیرد اگر وسط پشت همراه با زیپ باشد وسط پشت روی دولای ترکی پارچه قرار میگیرد شکل 3 و شکل 4.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358240192_bcf90c61079f45309ca685dbea24b981.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358240348_31a48e9fd156802011e798e3c69d7bfb.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358240368_d99e7e97898aaecc9e2c35e4747361bc.jpg

    دامن 10 ترک

    از دامن فون آزاد رولت می شود از مقدار اوزمان ایجاد شده در لبه دامن به انتهای پنسهای جدید رسم کنید شکل 4 و این خطوط را تا کمر چیده می شود و الگوی جلو و پشت هر کدام به 3 قسمت تقسیم می شود وسط جلو و پشت روی دولای بسته پارچه قرار میگیرد و قسمتهای پهلو با توجه به راسته الگو روی پارچه قرار میگیرد شکل 5 و 6 و 7 و 8 ( راسته الگو در قسمتهای پهلو از گشادی لبه دامن به قسمت باسن وصل می شود خط راسته الگو می شود )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358240499_622962e17b765cf4bd265f02f1acb3f6.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358240535_a7eb4637fe29dbc37036576d44a17fd9.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358240680_e442f74bcaa099f09f5d7a03f76fb4bb.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358240715_a8c7dd604d326abc12c4568a25faaee4.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358240730_b073f25c9e03de7dc3c36ae22d02965b.jpg

    دامن خمره ای

    ابتدا از دامن تنگ ساده رولت کنید از انتهای پنسهای جلو و پشت الگو به لبه دامن عمود کنید شکل 7 از قسمت پهلوها در لبه دامن 5/1-1 سانت داخل شده به خط باسن نقطه V وصل کنید خطوط را از لبه دامن تا انتهای پنسها را قیچی کنید هم چنین یک سمت پنسها را از خط کمر تا انتهای پنسها طوری چیده می شود که الگو از هم جدا نشود و خطوط را در لبه دامن برابر با 5/1-1 سانت رویهم قرار داده و در قسمت پهلوها خط جدید را چیده در نتیجه لبه دامن تنگتر می شود شکل 8 و 9 و 10 و 11 زمانیکه خطوط در لبه دامن رویهم قرار میگیرد مقداری به قطر پنسها اضافه می شود که با دوختن پنسها فرم دامن شکیل تر می شود و هلال پهلو هم فرم خود را بخوبی حفظ می کند.

    دامن ترک با گوده ( لول )

    از دامن اولیه تنگ رولت می شود خطوط را رسم کنید از ( 2 به R ) مساوی ( 2 به V) و از 4 به K مساوی ( 4 به V ) علامت می گذاریم از R و K عمود به لبه دامن و تا خط کمر ادامه دهید در جلو و پشت 2 پنس به قطر 3 سانت وبلندی 17 سانت رسم کنید در لبه دامن از نقاط A و B 5-2 سانت داخل شده نقاط CC و DD‌ بدست می آید و از این نقاط به A و B 5-2 که به تناسب قد دامن 45 تا 30 بالاتر از AB‌ قرار دارد وصل می شود مطابق شکل 13 برای گوده از یا یا دایره شکل که شعاع دایره مساوی با AC می باشد می توان گوده ها را از رنگ و یا پارچه دیگری برش داد شکل 14 فاصله AC به OO و فاصله AC به OF دوخته می شود شکل 15

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358240758_dec04bbc05a1dc2b8db038ac3ab15942.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358240777_e2536914a039cb44c904ab597e247801.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358240790_f204e367a0c67a33b32c65d18721b40f.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358240811_88f8361d2136d191058f13db2650861c.jpg
     
    پرهون, *setare و anahid از این پست تشکر کرده اند.
  6. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    انواع دامن کلوش

    3 نوع دامن کلوش داریم:

    1- دامن کلوش 1 درز

    2- دامن کلوش 2 درز

    3- دامن تمام کلوش

    کلوش 1 درز برای رسم دامن:

    برای رسم دامن کلوش 1 درز ابتدا طول و عرض پارچه را بر هم منطبق نموده و مطابق شکل 1 و از نقطه O تا A مساوی 2× ( 1- ) دور کمر را علامت زده و از A تا B قد دامن را به پایین علامت می گذاریم یکبار به مرکز O و شعاع OA دایره می زنیم و بار دیگر بمرکز O و شعاع OB دایره می زنیم خطوط کمر و لبه دامن بدست می آید. از نقطه B روی هلال لبه دامن تا F مساوی 5-2 سانت داخل شده به A وصل می کنیم. خط FA را چیده تا پهلوها نیز اریب شود و مانند وسط جلو و پشت دارای ریزش شود و لبه دامن یکسان شود. این دامن یک بار برش می شود. مطابق شکل روبرو دامن نیم کلوش با 2 درز پارچه را مانند کلوش 1 درز تا کنید و مطابق فرمول از O تا A مساوی ( 1- دور کمر ) را به پایین اندازه زده بعد از A تا B قد دامن را مشخص کنید یکبار بمرکز O و شعاع OA و بار دیگر بمرکز O و شعاع OB دایره به سمت راست بزنید. این الگو دو بار برش می شود.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358333257_3ac0a069bee1697f08e5325c23c31daa.png

    دامن تمام کلوش بدون درز:

    ابتدا پارچه را چهارلا کنید از O مساوی دور کمر منهای یک را تقسیم بر دو کنید و تا A علامت بزنید و از A تا B قد دامن را مشخص کنید یکبار بمرکز O و شعاع OA و بار دیگر بمرکز O و شعاع OB دایره بزنید. لبه دامن BB و AA هلال کمر بدست می آید بعد از برش این دامن بدون درز می باشد و چون کمر دامن اندازه دور کمر پوشنده می باشد از نقطه A مساوی 20 سانت چیده می شود و بعد از دوخت سجاف زیپ دوخته می شود.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358333444_2a4762cc846da2d79f7c067e55ed9e74.png awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358333463_e9c9bec58a6c6ca0ecf1ee9283dba3b3.png

    دامن تمام کلوش با درز:

    در این مدل مطابق شکل از یک لای پارچه قسمت ترکی از A تا B قد دامن را علامت بزنید و B تا O مساوی 2÷ ( 1- دور کمر ) را علامت زده پارچه را از نقطه O تا کنید و بمرکز O و شعاع OB دایره خط کمر و بمرکز O و شعاع OA دایره دوم لبه دامن را رسم کنید نیم دایره را برش کنید و الگو را بر عکس روی پارچه قرار داده و برش دهید بعد از دوختن درزها ( ترکیهای پارچه ) دامن تمام کلوش بصورت دایره می شود.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358333591_cb1137c44e0f05735f7bd30b2cac7df3.png

    دامن کلوش چین دار:

    فرمول انواع دامن کلوش مساوی با دور کمر بدست می آید برای کلوش چین دار بطریق زیر عمل کنید.

    1- فرمول + 5 سانت حداقل چین در کمر

    2- فرمول + فرمول حداکثر چین در کمر

    دامن تمام کلوش اگر کوتاه باشد بدون درز برش می شود و برای دامنهای بلند تمام کلوش حتماً 2 درز می خورد. برای دوخت لبه دامن کلوش ابتدا با یک دور چرخ درشت لبه دامن را قدری جمع کنید و بعد بفاصله 2 سانت لبه دامن را تا نموده و پس دوزی کنید.

    برای پارچه های کرپ و ریون و تریکو قبل از برش کمر دامن کلوش، دامن را از قسمت O بمدت 24-12 ساعت آویزان کنید تا بقدر کافی در قسمت اریب پارچه بلندتر شود و دوباره لبه دامن را اندازه زده تا همیشه لبه دامن صاف بایستد.

    چین دامن بستگی به مدل و دلخواه می باشد. اگر بخواهیم در کمر کش داشته باشد و دامن بدون زیپ باشد بجای دور کمر از دور باسن در فرمول استفاده می کنیم.
     
    anahid و *setare از این پست تشکر کرده اند.
  7. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    دامن شلواری ساده

    جلوی دامن شلواری:

    از انواع دامن فون رولت کنید و از لبه دامن وسط جلو 2-1 سانت خارج شوید و به خط کمر نقطه Z وصل کنید از نقطه Z قد فاق که برابر با دور باسن بعلاوه 2 سانت است را تا نقطه 1 به پایین علامت بگذارید و از نقطه 1 بوسیله گونیا تا نقطه 2 مساوی با باسن منهای 2 سانت را خارج شوید همین اندازه را از نقطه 1 به بالا روی خط جدید تا نقطه 3 مشخص کنید، سپس دو نقطه 2و3 را بهم وصل کنید و از این خط یعنی نقطه 4 به نقطه 1 وصل کنید، هلال فاق جلو را از نقطه 3به 2 طوری رسم کنید که از نقطه 5 که در خط 4به 1 قرار دارد بگذرد در لبه دامن در وسط جلو شکل 1 از نقطه Óمساوی با فاصله 2 به 1 بطور عمود بر خط وسط جلو خارج شوید نقطه 6 پدید می‌آید و از این نقطه به 2 وصل کنید. ( شکل 1)

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358585657_f9876e2bd38dfa0bc1bcb10dabda90ba.png

    پشت دامن شلواری:

    بعد از فون شدن الگوی اولیه از لبه دامن وسط پشت از نقطه F مساوی با 2-1 سانت خارج شوید تا نقطه F´ به دست آید و از آن به خط باسن وسط پشت وصل کنید سپس از نقطه Z وسط پشت روی خط کمر بلندی فاق تا نقطه 1 را به پایین علامت بگذارید و از نقطه 1 تا 2 عرض فاق پشت که برابر است با باسن بعلاوه 2 سانت را بوسیله گونیا خارج شوید. برای برجستگی باسن عرض فاق پشت بیشتر از جلو می باشد. از نقطه 1 تا نقطه 3 مساوی است با 2 به 1 به بالا که باید روی خط وسط پشت مشخص کنید، دو نقطه 3و2 را بهم وصل کنید. از نقطه 4 که خط 2 به 3 است به نقطه 1 وصل کنید. فاق پشت را از نقطه 3 به 2 طوری رسم کنید که از نقطه 5 که خط 4 به 1 است، بگذرد از F´ مساوی 2به 1 تا نقطه 6 بوسیله گونیا خارج شوید سپس از 6 به 2 وصل کنید تا الگوی پشت کامل شود. ( شکل 2و 3 )


    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358585676_7f43010e0035d715f35cbb3279f9ffa6.png awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358585698_88b830c7d8aea44305bd1b29885fa1d4.png

    تذکر: اگر از نقاط 1 و O´ و ´F بوسیله گونیا خارج نشوید طول خط داخل پا ( 6 به 2 ) در جلو و پشت یکسان نمی شود.

    دامن شلواری برش دار

    بعد از رسم الگوی دامن شلواری از وسط جلو نقطه Z مساوی 12-14 سانت به پایین تا نقطه A علامت بزنید و از خط کمر در قسمت پهلو نقطه B مساوی 6-8 سانت روی خط پهلو به پایین تا نقطه B´ مشخص کنید، دو نقطه A و B´را بهم وصل کنید سپس این خط را بچینید، الگوی جلو به دو قسمت می شود الگوی شماره 1 خط A به Z روی دولای بسته پارچه قرار می‌گیرد در قسمت شماره 2 ( شکل 6 ) خط وسط جلو را چیده و مقدار چین یا پیلی را از خط وسط جلو خارج شوید بطوریکه از نقطه A تا R و O´ تا R´ به یک اندازه باشد و قسمت چیده شده فاق را از A به O´ روی خط ´RR مماس کنید. اگر دامن شلواری چین دار باشد دو نقطه ´B و R را مستقیم بهم وصل کنید مقداری به طول الگو پیلی را رویهم قرار داده و بعد خط AB چیده می شود ( شکل 4و5و6 ) پشت دامن شلواری می تواند ساده باشد و یا مانند جلو دارای برش باشد در پشت برش صاف یا هلال رسم می کنیم مانند شکل 7و8 باید توجه داشته باشید ´CC و BB´ یک اندازه باشد. ( شکل 9و10 )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358585726_b7936e650fbdd17b68bb9fbcdd5131a1.png awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358585752_d8d26c185fffb438dd92ff1c3a117659.png awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358585771_633578d29aa8eff7fb2e3f44e0e568fe.png awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358585895_2d007786344833e134c1ec37fd9deff8.png awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358585919_581b7fd456f8cc2ad7d090c1a6c629ac.png awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358585937_7d5db54cef9eb8abe7942f6d7960acc0.png

    دامن چهار ترک کلوش شانل

    بعد از رسم الگوی دامن تنگ اولیه پنس جلو به کمر منتقل می شود و طول پنس را به تناسب مدل بلندتر رسم می کنیم از انتهای پنس خطی مستقیم به لبه دامن رسم می‌کنیم. ( شکل 11 ) خط را چیده و پنس را بسته، در لبه دامن اوزمان ایجاد می شود هر چقدر طول پنس بلندتر شود مقدار اوزمان ایجاد شده کمتر می شود. مقدار اوزمان ایجاد شده را از پهلو و وسط جلو خارج می شویم و به 4-5 سانت از انتهای پنس به پهلو و وسط جلو وصل می کنیم در این مدل کمر و باسن اندازه بدن می باشد و از خط باسن تا حدود 7-10 سانت پایین تر از باسن دامن تنگ و یا خمره ای می شود نقاط FF´‌ و از این نقاط تا لبه دامن به گشادی دامن اضافه می شود. اگر دامن با گشادی بیشتری بخواهیم مقداری به قطر پنس اضافه می کنیم و به همین مقدار کمبود کمر را از پهلو خارج می شویم و با هلال به تنگی دامن وصل می کنیم. ( شکل 11و12و شکل 13 )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358585961_d4c8628227ef352f4f850614a168b600.png awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358586015_a80066d716818516602605d61e1e96eb.png awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358586036_c0a96d4157abd00f38f88317cfe0bb52.png

    توجه: مقدار اوزمان بستگی به قطر پنس و بلندی ساسون دارد. هر چقدر قطر پنس بیشتر باشد مقدار اوزمان ایجاد شده بیشتر می شود و هر چقدر طول پنس کوتاه باشد نیز مقدار اوزمان بیشتر می شود و این دامن روی اریب پارچه قرار می گیرد.
     
    anahid و *setare از این پست تشکر کرده اند.
  8. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    متد مولر یک روش آلمانی است که موسسه میشل مولر و پسران، مبدع آن هستند. قدمت آن نزدیک به 120 سال می‌باشد. متد مولر بر اساس آناتومی بدن رسم می‌شود و چون آلمانها از نژاد آریایی هستند بنابراین آناتومی بدن آنها نزدیک به ایرانیها می‌باشد. با 4 اندازه اصلی تمام اندازه‌های بدن نرمال به دست می‌آید. سپس الگو با اندازه‌های روی بدن مقایسه می‌شود و در نتیجه الگویی بدون عیب و ایراد به دست می‌آید و در صورت ایرادهای اندامی عیوب بدن روی الگو رفع می‌شود.

    طریقه رسم الگوی بالاتنه به روش مولر

    برای رسم الگو به روش مولر که بر اساس سایزبندی و آناتومی بدن رسم می‌شود به چهار اندازه اصلی از بدن نیاز داریم که عبارتند از:

    طول اندام

    اندازه دور سینه

    اندازه دور کمر

    اندازه دور باسن

    کلیه اندازه‌های طولی بدن از تمام قد به دست می‌آید و ⅛ تمام قد هر شخص برابر با طول سر می‌باشد و بلندی کف حلقه و قد باسن برابر با طول سر می‌باشد و اندازه‌های عرضی بدن از دور سینه به دست می‌آید مسلماً تمام اندام‌های دارای دور سینه یکسان، قدهای متفاوتی دارند. برای مثال دو شخص با دور سینه 100 سانتیمتر دارای دو قد 158 سانتیمتر و 164 سانتیمتر می‌باشند در نتیجه اندازه‌های طولی بدن آنها نیز متفاوت است که برای هر کدام الگوی مختلف تهیه می‌شود. در ابتدا الگو با توجه به جدول سایزبندی رسم می‌شود و بعد با اندازه‌های بدن مقایسه می‌شود تا الگویی بدون پرو به دست آید.

    طریقه اندازه گیری روی بدن

    برای اندازه‌گیری روی بدن موارد زیر الزامی است. ابتدا خط کمر باید به وسیله نوار 2 سانتی مشخص شود که در گودی کمر بسته می‌شود و در جلو و پشت در یک سطح افقی قرار گیرد و اندازه‌های لازم حتماً باید با لباس زیری گرفته شود که در زمان پرو و استفاده از لباس،‌ یکی باشد. اندازه تمام قد بدون کفش گرفته می‌شود. اندازه تمام قد مطابق شکل 1 از بالای سر تا روی زمین اندازه‌گیری می‌شود به طوری که پشت، سر،‌ باسن و پاشنه پا به دیوار چسبیده باشد.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358664929_a7bf34f4f149ab6682ad4d5cd36df2b9.png

    اندازه دور سینه با چرخش مختصر به صورت افقی از پشت تا جلو روی برجستگی قرار می‌گیرد ( شکل 2 )

    اندازه دور کمر از محل گودی کمر با چرخش مختصر متر گرفته می‌شود ( شکل 2 )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358664946_9f740e3703d361c22b3c9b041129cbc3.png

    اندازه دور باسن همانند تصویر از برجسته‌ترین قسمت باسن در پشت و جلو در امتداد پشت با حرکت مختصر متر گرفته می‌شود ( شکل 2 ) چهار اندازه اصلی بدن در جدول شماره 1 و اندازه‌های طولی فرعی بدن در جدول شماره 2 و اندازه‌ها عرضی فرعی بدن مطابق جدول شماره 3 محاسبه می‌شود.

    طریقه اندازه‌گیری بلندی کف حلقه از پشت گردن تا سطح کف حلقه مطابق شکل 3 با قراردادن خط کش در زیر بغل مشخص می‌شود.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358665267_9970be95939db1059db778ed65ef72ec.png

    اندازه قد بالاتنه پشت از آخرین مهره گردن تا زیر نوار کمر ( شکل 4 ) و اندازه کارور پشت از محل اتصال دست راست به بدن تا قسمت اتصال دست چپ به بدن در پشت می‌باشد ( شکل 4 )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358665247_239201c1aa3a7fb8ca61ceb8d2a5a1e4.png

    اندازه‌گیری کارور جلو از محل اتصال دست راست به بدن تا محل اتصال دست چپ به بدن در جلو می‌باشد ( شکل 5 )

    اندازه بلندی سینه از انتهای مهره گردن پشت تا برجستگی سینه‌ است که اندازه‌ پشت گردن از این مقدار کم می‌شود ( شکل 6 )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358665193_60af5db0c46657b4a02532335c4ab550.png

    اندازه قد بالاتنه جلو از انتهای مهره گردن پشت تا زیر نوار کمر بسته شده، گرفته می‌شود. اگر پشت یقه را از این اندازه کم کنیم قد بالاتنه جلو به دست می‌آید ( شکل 6 )

    اندازه سرشانه از محل اتصال گردن به شانه تا افتادگی دست می‌باشد. ( شکل 7 )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358665211_8aeb9ebc02a483e5354179368540e0e7.png

    اندازه قد آستین از انتهای سرشانه تا مچ دست می‌باشد به طوری که دست به طور خمیده قرار گرفته باشد ( شکل 8 )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358665228_839fd53220676302454f4e2a586e205f.png

    مرحله اول رسم الگو

    از سمت راست کاغذ، خطی عمود از بالا به پایین رسم کنید، ابتدای خط نقطه 1 می‌باشد و از 1 به پایین مطابق جدول شماره 2 اندازه‌های طولی بدن را به پایین علامت ‌بگذارید و از نقاط بدست آمده عمود به سمت چپ کاغذ رسم ‌کنید، به این ترتیب خطوط سینه و کمر و باسن به دست می‌آید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358665623_748eba0a8d8379be785e1ebae3b0bbec.png

    بلندی کف حلقه = 2 → 1 = ⅛ قد کامل + 1 = 5/23 سانتیمتر ( به بلندی کف حلقه 2 سانتیمتر برای آزادی اضافه می‌شود)

    قد بالاتنه پشت 3 → 1 = ¼ قد منهای 1 = 42 سانتیمتر

    خط باسن 4 → 1 = ⅛ قد + بالاتنه پشت = 5/63 سانتیمتر

    برای گودی کمر 3 ← 6 = 2 سانتیمتر

    روی خط باسن 4 ← 5 = 2 سانتیمتر

    تیره ( کارور ) پشت 7 ← 8 = 19 سانتیمتر ( به تیره پشت 1 سانتیمتر اضافه می‌شود )

    گشادی کف حلقه پشت 8 ← 9 = 7 سانتیمتر ( به گشادی کف حلقه 1 سانتیمتر اضافه می‌شود و ½ گشادی کف حلقه + cm 1 برای پشت حلقه منظور می‌شود، در اینجا گشادی کف حلقه گشاد شده 12 سانتیمتر می‌شود. cm 6= 2÷12، cm 7=6+1 ، فاصله بین دو پهلو 9 ← 10 = 6-5 سانتیمتر )

    از نقاط 9 و 10 به خط باسن عمود می‌شود.

    گشادی کف حلقه جلو = 10 ← 11 = 5 سانتیمتر.

    ½ گشادی کف حلقه منهای 1 سانتیمتر برای جلو درنظر گرفته می‌شود.

    Cm 6= 2÷12، ½ گشادی کف حلقه cm 5= 1- 6

    بزرگی سینه جلو = 12 ← 13 = 22 سانتیمتر ( به بزرگی سینه جلو 1 سانتیمتر اضافه می‌شود )

    برجستگی سینه جلو 13 ← 14 = 5/10 سانتیمتر ( و برابر است با یک دهم دور سینه به علاوه نیم سانتیمتر 5/10= 5/0 + 10 )

    پشت یقه = 1 ← 15 = 5/6 سانتیمتر ( از پشت یقه نیم سانتیمتر کم می‌شود. 5/6 = 5/0 – 7 و از 15 عمود به سمت بالا رسم می‌شود )

    15 ← 16 = 2 سانتیمتر و از 1 به 16 هلال یقه پشت الگو رسم می‌شود. نقطه 16 محل تلاقی خط 1 و 10 می‌باشد.

    17 ← 18 = 5/1 سانتیمتر به پایین علامت می‌گذاریم.

    18 ← 19 = 1 سانتیمتر و دو نقطه 16 و 19 به هم وصل می‌شود تا شیب سرشانه پشت به دست آید و از نقطه 16 پهنای سرشانه به علاوه 1 سانتیمتر را مشخص می‌کنیم.

    17 ← 19 = ½ ( 8 به 17 ) و از نقطه 19 به خط 1 عمود می‌کنیم تا خط ½ حلقه به دست آید.

    8 ← 20 = ½ ( 8 به 19 ) و از نقطه 20 مساوی 3/1 سانت خارج می‌شویم. از نقطه 19 به بالا و پایین 75/0 میلیمتر علامت زده و از نقاط جدید 1 سانتیمتر خارج شوید. حلقه آستین پشت را از 18 به 9 به طور هلال وصل کنید به طوری که از نقاط خارج شده 20 و 19 بگذرد.

    5 ← K = 4 سانتیمتر و از K به خط ½ حلقه عمود کنید و پنس حلقه را رسم کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358665648_e657a2705c81b1bfe7f5df4b3493d256.png

    مرحله دوم رسم الگوی بالاتنه

    11 ← 22 = ( 8 به 11 ) منهای 2 سانتیمتر = 19 سانتیمتر.

    از نقطه 22 دایره‌‌ای رسم می کنیم به مرکز 11 و شعاع ( 11 به 22 ) به سمت راست کاغذ

    22 ← 23 = یک بیستم دور سینه = 5 سانتیمتر

    ( 11 به 24 ) = ( 8 به 20 ) = 25/5 سانتیمتر

    24 ← 25 = ½ ( 23 به 24 ) از نقطه 25 مساوی 1 سانتیمتر داخل شده و حلقه آستین جلو را از 23 به 10 طوری رسم کنید که از 1 سانتیمتر داخل شده از نقطه 25 و 24 بگذرد.

    قد بالاتنه جلو 26 ← 27 = 5/46 سانتیمتر و از 27 به وسط جلو عمود می‌شود، نقطه 29 به دست می‌آید. از نقطه 27 به سمت راست دایره به مرکز 28 رسم می‌کنیم.

    ( 29 ← 30 ) = ( 1 به 15 ) = 5/6 سانتیمتر

    29 به 31 = پشت یقه + 5/1 سانتیمتر = 5/8 سانتیمتر

    سرشانه جلو 23 ← 32 و 32 روی دایره می‌باشد.

    ( 27 به 30 ) = ( 32 به 33 )

    از 33 به 28 رسم کنید، پنس سرشانه جلو به دست می‌آید.

    ( 28 به 32 ) = ( 28 به 34 ) دو طرف پنس یک اندازه می‌باشد و از 34 به 30 وصل می‌شود.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358665684_a7c76408afb666b95a8a52afd55ffa40.png

    مرحله سوم رسم الگو

    35 ← 36 = ¼ دور کمر منهای 1 سانتیمتر = 17 سانتیمتر

    36 به 37 = اضافات کمر جلو یا قطر پنس کمر جلو که به دو طرف خط 28 روی خط کمر منتقل می‌شود و به 28 وصل می‌شود.

    ( 36 به 5 ) + ( 5 به 38 ) = ½ کمر + 3 – 2 سانتیمتر می‌باشد.

    38 ← 6 = اضافات کمر پشت می‌باشد.

    از نقاط روی خط کمر در پهلوها 1 سانتیمتر بالا رفته و 1 تا 5/1 سانتیمتر داخل می‌شویم و به نقاط 9 و 10 با هلال داخلی وصل می‌شود.

    39 ← 40 = ¼ کمر به علاوه 1 سانتیمتر مساوی 19 سانتیمتر

    40 ← 41 = اضافات باسن جلو که به دو طرف خط 28 روی خط باسن منتقل می‌شود، پنس کمر جلو را کامل کنید.

    ( 40 به 43 ) + ( 43 به 42 ) = ½ باسن + 5/1 تا 2 سانتیمتر.

    5 ← 42 = تنگی باسن که ½ این مقدار را از نقاط 43 تا 44 خارج می‌شویم و از خط کمر هلال پهلو را تا 44 رسم می‌کنیم.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358665662_d6d45cdef5d044d457e6c757e68c8a93.png
     
    *setare و anahid از این پست تشکر کرده اند.
  9. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    ایرادات اندامی

    الگوی اولیه بر اساس سایزبندی و اندام نرمال رسم می‌شود و همیشه اندازه‌ها در جدول سایزبندی با اندازه‌های روی بدن مطابقت نمی‌کند که با کنترل خطوط الگو با اندازه‌های شخص موردنظر و رفع ایراد الگو اندازه بدن فرد می‌شود.

    کنترل خطوط عمودی عبارتند از قد بالاتنه جلو و پشت و قد سینه و کنترل خطوط افقی شامل سرشانه و سینه و کارور و کمر و باسن می‌باشد.

    1- قد بالاتنه پشت بلندتر از حد نرمال

    این افراد دارای پشتی خمیده و رو به جلو هستند و برای جبران کمبود قد بالاتنه پشت از سرشانه نقطه K را تا خط ½ حلقه همچنین خط ½ حلقه را از وسط پشت چیده می‌شود پنس حلقه آستین را بسته و به وسط پشت 2-5/1 سانت اوزمان داده با توجه به اینکه وسط پشت الگو در یک راستا قرار گیرد در نتیجه پنس سرشانه ایجاد می‌شود برای این افراد بهتر است پنس سرشانه دوخته شود با توجه به اینکه طول پنس بین 9-7 سانت شود شکل 1 صفحه 47 کتاب.

    اگر اختلاف قد بالاتنه پشت الگو و بدن بیش از 2 سانت باشد علاوه بر خط ½ حلقه از نقطه 21 خطی به موازات خط سینه رسم می‌شود و این خط هم چیده می‌شود و به میزان 2-5/1 سانت اوزمان می‌دهیم تا قد بالاتنه پشت الگو قد بالاتنه پشت الگو به اندازه قد بالاتنه پشت روی بدن شود بهتر است لباس این افراد همراه با درز و مطابق شکل 2 فرم بدن را داشته باشد.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358751430_c6a752f6f65cffbe7bacda60640028a7.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358751441_f24a9dfde9cd249e193f651917486a44.jpg

    2- قد بالاتنه جلو کمر کوتاهتار از حد نرمال

    معمولاً افرادیکه قوز دارند و روبه جلو هستند و یا اشخاصی که سینه‌های خیلی کوچک هستند قد بالاتنه جلوی آنها کوتاهتر از حد نرمال می‌باشد که بعد از رسم الگوی اولیه از برجستگی سینه خطی به موازات سینه رسم می‌کنیم و این خط را از وسط جلو تا پهلو چیده می‌شود که در خط پهلو از هم جدا نشود و مقدار اختلاف را طوری روی هم قرار داده که خط وسط جلوی الگو در یک راستا قرار گیرد در نتیجه قطر پنس سرشانه کمتر می‌شود.
    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358751453_37824305aa3fff820f48fe471b3db26d.jpg

    3- کنترل قد سینه

    در افراد نرمال با سینه متناسب برجستگی سینه 2-5/1 سانت پایین‌تر از خط سینه قرار می‌گیرد اگر سینه افتاده باشد این اندازه روی بدن بیشتر می‌شود و اگر سینه روبه بالا باشد این مقدار کمتر از حد نرمال می‌شود .
    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358751464_d852521f698c32e8320ebee002b38612.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358751474_6d2ad8a1d35f9737fc2ba5be25309a0e.jpg

    4- سرشانه افتاده

    شیب سرشانه این افراد بیشتر از حد نرمال می‌باشد و در نتیجه در قسمت کارور در روی لباس اضافات به صورت چین دیده می شود. برای رفع این ایراد از انتهای سرشانه در جلو و پشت مقداری پایین آمده و از این نقاط به ابتدای سرشانه رسم می‌شود در نتیجه حلقه آستین تنگ می‌شود برای جبران همان مقدار را از زیر حلقه‌ها پایین رفته و از این نقاط حلقه‌ آستین جدید را تا کارور رسم می‌شود.
    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358751485_6b077f999893c3bdaed5975e733ebd6a.jpg

    5- سرشانه ایستاده- چهار شانه

    لباس این افراد در قسمت کارور حالت کشیدگی دارد برای رفع این اشکال از انتهای سرشانه‌ها مقداری بالا رفته به ابتدای سرشانه رسم می‌کنیم و چون حلقه‌ها گشاد می‌شود همان مقدار از زیر حلقه‌ها بالا رفته و به خط کارور هلال جدید حلقه آستین را رسم می‌کنیم

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358751495_adfa9ad43a8ae7719fada54ba808e24b.jpg

    6- کنترل کمر

    بعد از رسم الگو فاصله بین پنسها را با ½ کمر مقایسه می‌کنیم اگر اختلاف کمر و سینه کم باشد از نقطه 21 خطی به کمر عمود می‌کنیم و این خط چیده می شود و به اندازه لزوم اوزمان داده می‌شود تا کمر الگو اندازه کمر شخص پوشیده شود اگر کمر الگو بیشتراز دور بدن باشد در جلو و پشت الگو در قسمت پهلوها مقداری داخل شده همچنین مقداری به قطر پنسها اضافه می‌شود و دوباره پنسها و خط کمر را رسم می‌کنیم.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358751671_99391f4435ff6c79c0c08a38b08eee45.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358751683_7d703f2bc6be75fec4f3234b1f1d2e40.jpg

    7- کنترل باسن بزرگ

    اگر باسن بزرگ الگو کوچکتر از دور باسن شخص باشد قد ساسونها مقداری بالاتر از خط باسن رسم کرده و با هلال مختصر به داخل و از پهلوی جلو و پشت الگو به طور یکسان خارج می‌شویم و هلال پهلو را دوباره رسم می‌کنیم و اگر دور باسن الگو بیشتر از روی بدن باشد قد ساسونها را تا روی خط باسن به طور هلال به طرف خارج رسم نموده و ½ اختلاف باسن و الگو و بدن را از پهلوها داخل می‌شویم و به کمر به طور هلال وصل می‌کنیم.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1358751770_8c75f29879cea1c4ce6e5569357f4da3.jpg
     
    *setare و anahid از این پست تشکر کرده اند.
  10. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    انتقال پنسها

    انتقال پنسها یکی از عوامل مهم در ژورنال‌شناسی می‌باشد و به تناسب مدل می‌توان پنسها را تغییر داد و مدلهای مختلف یقه، آستین و برشها را طراحی کرد. شکل 1 نقاط انتقال پنسها را نشان می‌دهد.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360655566_dc689992c1423d7b20418796536bad75.jpg

    1-انتقال پنس سرشانه به خط وسط جلو

    از نقطه 13 خطی به برجستگی سینه رسم می‌کنیم، این خط را چیده و پنس سرشانه را می‌بندیم در نتیجه در خط برش اوزمان ایجاد می‌شود که به صورت چین و یا پیلی دوخته می‌شود، اگر پنس کمر را نبندیم فضای بیشتری ایجاد می‌شود که با چین دادن آن باعث بزرگتر نشان دادن سینه می‌شود و مناسب افراد لاغر با سینه کوچک است. در این موارد معمولاً یقه لباس هفت می‌باشد. صفحه 42 شکل 2و3و4

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360655583_4ac882906ae244d6412b76ac59538b9d.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360655607_744850b37cc517da7edde67031e8d6fc.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360655626_83ffa53910f39307587fac89a60491d7.jpg

    2- انتقال پنس سرشانه به حلقه آستین

    از ½ فاصله ( 12 به 23 ) به وسیله پیستوله به cm2 بالاتر از برجستگی سینه وصل کنید، با چیدن این خط و پنس کمر و بستن پنس سرشانه الگو به دو قسمت تقسیم می‌شود و برش پرنسسی یا عصایی به دست می‌آید. اگر از ½ ( 12 به 23 ) مقداری پایین آمده و منحنی را تا cm2 بالاتر از نوک سینه رسم کنید، الگوی‌تان مناسب افرادی با سینه کوچک و قد بلند می‌شود. اگر از ½ ( 12 به 23 ) قدری بالاتر رفته و بعد برش را رسم کنید، الگوی‌تان برای افرادی با سینه بزرگ و قد کوتاه مناسب است. صفحه 43 شکل 5و6

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360655665_d9e6b9279dfbec96b147690ad640c5e1.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360655683_f7d74bf7f442a3740ac934d7eea600c3.jpg

    3- انتقال پنس حلقه آستین به سرشانه در پشت الگو

    خط گونیا شده از نقطه K‌ به ½ خط حلقه را قیچی می‌کنیم و ساسون حلقه آستین را می‌بندیم در نتیجه در خط برش، پنس سرشانه به وجود می‌آید که در موقع دوخت، بلندی پنس 7-9 سانت می باشد. صفحه 44 شکل 7و8

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360655705_f1e15a71400dcd5164bc3c36640ca942.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360656150_8b516989cbedbd3759f412fbd47c4a75.jpg

    4- انتقال پنس سرشانه به خط پهلو

    گونیا را در حالت مماس به خط سمت چپ پنس سرشانه قرار دهید به طوری که زاویه گونیا روی نقطه O‌ قرار گیرد، ضلع دیگر گونیا را رسم کنید، با بستن پنس سرشانه و چیدن این خط، پنس پهلو ایجاد می‌شود که مناسب افراد با سینه کوچک می‌باشد. اگر یک ضلع گونیا مماس به ضلع سمت راست پنس سرشانه شود، الگوی‌تان مناسب افراد با سینه متوسط می‌باشد. صفحه 45 شکل 9و10و11

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360656172_2b5d3a6f50d2cb258f9d34f55bac744c.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360656313_0a72b22c1b4e8a01fdd94fb6d7566813.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360656460_fd67afa0728860812caf1c0faea30e37.jpg

    5- انتقال پنس سرشانه به حلقه آستین

    از ½ فاصله ( 12 به 23 ) مستقیم به نوک سینه وصل کنید، با بستن سرشانه و چیدن این خط پنس حلقه آستین ایجاد می‌شود و موقع دوختن 2 تا 3 سانت طول پنس کوتاه می‌شود. صفحه 43 شکل 12

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360656546_000e65a2cf38ef8e3e11e0d76607cbb2.jpg

    6- انتقال پنس سرشانه به حلقه گردن

    از ½ هلال یقه جلو به نوک سینه وصل می‌کنیم، با چیدن این خط و بستن سرشانه هلال یقه جلو گشاد می‌شود که این اضافه به صورت پنس و یا چین سوزنی دوخته می‌شود برای چین بیشتر، از پنس کمر بسته می‌شود و به هلال یقه منتقل می‌شود. صفحه 46 شکل 13و14و15

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360656577_eea6dd62905e7677c98727c8e3209e49.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360657014_441fbe7a50783c28c4ea1740db4a3fe1.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360657050_386a96a7d84f492cc05461c3d809bfb4.jpg

    7- انتقال پنس سرشانه به خط وسط جلوی یقه و انتقال پنس کمر به خط پهلو در کمر

    با جابجایی توأم پنسهای سرشانه و کمر مدلهای زیبایی ایجاد می‌شود. از وسط جلوی ابتدای هلالی یقه به نوک سینه وصل می‌کنیم همچنین از خط کمر در پهلو به برجستگی سینه وصل کنید و با بستن پنسهای سرشانه و کمر و چیدن خطوط جدید، پنس‌های جدید به دست آورید و در موقع دوخت پنسها حتماً از نوک سینه 2 تا 3 سانت از طول پنس کم کنید تا فضای کافی برای برجستگی ایجاد شود. شکل 16 و 17

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360657108_1b5e4f2c5ada42372db7cba8a601d789.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360657169_b979db43b913661627f7e2b88ec25e42.jpg
     
    *setare و anahid از این پست تشکر کرده اند.
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. zahra
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    510
  2. anahid
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    372
  3. Azade
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    2,263
  4. zahra
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    231
  5. zahra
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    568
  6. zahra
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    232
  7. zahra
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    542
  8. Nisha
    پاسخ ها:
    8
    نمایش ها:
    1,241
  9. anahid
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    163
  10. anahid
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    294