گردنبند مرغ آمین کرم گونه گذار و چاق کننده صورت مروارید کفی ژله ای افزایش قد ست کامل طراحی ناخن سالن اکسپرس سوتین فرم دهنده آه برا اسلیم لیفت ahh bra slim lift ساعت Gucci طرح عشق – طرح جدید لاک مخملی
  1. سلام به نیشام خوش آمدی با عضویت میتونی از امکانات کامل سایت استفاده کنی !

    برای ثبت نام کلیک کن !

آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)

آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)

  1. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    انتقال پنس‌ سرشانه و پنس کمر به خط وسط جلو در کمر

    از برجستگی سینه به خط کمر در وسط جلو وصل می‌کنیم، پنس سرشانه و پنس کمر را می‌بندیم و خط رسم شده را قیچی می‌کنیم، در نتیجه پنس جدید ایجاد می‌شود که این مدل برای افرادی‌که سینه‌های کوچک دارند مناسب است. این مدل باید با پارچه راه راه برش شود تا زیبایی مدل، دوچندان گردد. ( شکل 1 و 2 )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360735430_ae3427fcba70c5fb49d4674ae715cbfc.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360735463_5100edd1d83ddd4e15959da07bd30451.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360735492_c4d4462011ec7c570532c9968815aa31.jpg

    انتقال پنس سرشانه و کمر به خط وسط جلو با برش

    از برجستگی سینه به خط وسط جلو عمود می‌کنیم ( شکل 3 ). با بستن پنسها و چیدن این خط در وسط جلو اوزمان ایجاد می‌کنیم. ( شکل 4 ). موقع برش، خط سینه تا کمر را روی دولای بسته پارچه قرار می‌‌دهیم و اضافات را برش می‌دهیم. دوخت این مدل با پارچه راه راه زیبا می‌شود. در قسمت بالای سینه راه پارچه را به صورت اریب قرار می‌دهیم و اگر موقع برش از خط سینه تا هلال یقه روی دولای بسته پارچه قرار گیرد قسمت زیر سینه لباس به صورت جناغی و اریب قرار می‌گیرد. مانند ( شکل 5 و 6 )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360735513_c3bc24f972dc2cd0784595eaa33622f0.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360735540_b33219567528a0597c66da13b07b9a42.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360735979_5daa2f6b4fea5444a29d6f888062a8d4.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360736008_83220437a597672cf92fb9d6307775e6.jpg

    یقه دراپه

    از انتقال پنسها به هلال یقه می‌توان انواع یقه دراپه را طراحی کرد. ابتدا پنس سرشانه را به پنس کمر منتقل می‌کنیم و از ابتدای سرشانه به تناسب مدل دلخواه بازی یقه را تا نقطه A داخل می‌شویم و از برجستگی سینه ( نقطه 14 ) به خط وسط جلو عمود رسم می‌کنیم؛ نقطه B و از این نقطه 5 سانتیمتر تا نقطه ´B به پایین علامت می‌گذاریم و از ´ B به A‌ مستقیم وصل می‌کنیم. این خط را چیده و از ´ B به نقطه 14 وصل می‌کنیم ( شکل 7 ) با چیدن این خط و بستن پنس کمر جدید در خط وسط جلو اوزمان ایجاد می‌شود، از نقطه B‌ به خط کمر در وسط جلو وصل می‌کنیم و از B‌ به بالا امتداد می‌‌دهیم و از نقطه A‌ به امتداد این خط عمود می‌کنیم تا نقطه C‌ به دست ‌آید که خط یقه جدید می‌باشد و برای سجاف یقه از نقطه C مساوی 10 سانتیمتر پایین می‌آییم ( نقطه ´ C ) و از A‌، 4 سانتیمتر از سرشانه داخل می‌شویم( نقطه ´C ) دو نقطه C‌ و ´C را به صورت هلال بهم وصل می‌کنیم. خط جدید یقه AC را تا کرده و سجاف یقه را رولت می‌کنیم مطابق ( شکل 8 ) و از تاپ برای زیر لباس مطابق شکل 9 استفاده خواهیم کرد.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360736031_6746f8be3fdd0b5f8bcc65301b24d792.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360736048_53ed7def844d7aedb24050ea9d5c42f7.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360736077_3420b560d363dec86d75827d8e7f3cd6.jpg

    یقه جلو با پنس

    پنس سرشانه را به پنس کمر منتقل می‌کنیم و از ½ هلال یقه ( نقطه A‌ ) جلو به برجستگی سینه وصل می‌کنیم. از ½ این خط به طرفین 2 سانتیمتر علامت می‌گذاریم که نقاط B‌ و ´B‌ بدست می‌آید، از این نقاط به برجستگی سینه وصل می‌کنیم و از B و ´B به C و´C که به فاصله 2 سانتیمتر از نقطه A‌ می‌باشد وصل می‌کنیم ( شکل 10 ) خطوط را از هلال یقه می‌چینیم و پنس کمر را می‌بندیم و مقدار پنس کمر را به نقاط C و A و ´C طوری منتقل می‌کنیم که ½ اوزمان کمر به A‌ منتقل شود ( مطابق شکل 11 ) که طول پنس A از C‌ و ´C بلندتر می‌‌باشد. مقدار اوزمان را مطابق شکل 12 می‌دوزیم و یا می‌توان به صورت چین سوزنی یقه را دوخت.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360736099_5a52b77ab523df75e25d63bbf008b148.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360736125_8bd88b8c174fb4ea6dd83b7b5791b06c.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360736161_83df036e473d701b5b95813bb41a937f.jpg

    انتقال پنس سرشانه و کمر به خط پهلو

    در ابتدا پنس سرشانه را به پهلو منتقل می‌کنیم. از خط کمر مساوی 5 سانتیمتر از خط پهلو به بالا علامت می‌گذاریم ( نقطه A ) و از این نقطه به انتهای پنس کمر به صورت هلال وصل می‌کنیم مجدداً از نقطه A در پهلو 5 سانتیمتر دیگر تا نقطه B‌ به بالا علامت می‌گذاریم و از این نقطه به انتهای پنس پهلو به صورت هلال وصل می‌کنیم ( شکل 13 ) خطوط هلال جدید را می‌چینیم و پنس پهلو و کمر را می‌بندیم و مطابق شکل 14 در پهلو دو پنس جدید به دست می‌آید. ( شکل 15 )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360736184_5f14d9fdc199de5642cdc29d9f79eaba.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360736218_88175c8fa1d36427e4b9d96e02c69de7.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1360736255_8d51860709518d06a2e7f9f76a29056f.jpg
     
    *setare و anahid از این پست تشکر کرده اند.
  2. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    طریقه رسم الگوی آستین

    برای رسم آستین به ارتفاع و محیط حلقه آستین در الگوی جلو و پشت بالاتنه و همچنین قد آستین و گشادی کف حلقه آستین نیاز داریم. از نقطه ( 28 به 12 ) ارتفاع حلقه جلو را محاسبه کرده و برای بدست آوردن ارتفاع حلقه پشت، ابتدا از نقطه 19، 5/1 سانتیمتر، که قطر پنس حلقه پشت می‌باشد تا نقطه X پایین می‌آییم و از ( X‌ تا 10 ) ارتفاع حلقه پشت می‌باشد و برای بدست آوردن محیط حلقه آستین با متر ایستاده از ( x تا 28 ) را اندازه می‌گیریم. ( مطابق شکل 1 )

    ½ مجموع محیط حلقه جلو و پشت و ½ مجموع ارتفاع حلقه جلو و پشت را بدست می‌آوریم و برای رسم آستین ابتدا خط عمودی رسم می‌‌کنیم. ابتدای خط نقطه 1 می‌باشد 1 به 2 مساوی ½ گشادی کف حلقه بعلاوه نیم سانت است. ( برای دور سینه 100 سانتیمتر، گشادی کف حلقه با آزادی 5/1 سانتیمتر 5/12 سانتیمتر می‌باشد که 10 ⁄2 گشادی کف حلقه به علاوه نیم سانت 3 سانت می‌شود ) و 1 به 3 مساوی ½ مجموع ارتفاع است 2 به 4 مساوی با قد آستین و 4 به 5 برگشت روی خط برابر با 2 تا 3 سانت می‌باشد. 5 به 6 = ½( 5 به 3 )+ 5/1 سانتیمتر است و 3 به 7 = ¼ گشادی کف حلقه می‌باشد. از نقاط 2 و 3 و 6 و 4 خطوطی را به سمت راست رسم می‌کنیم. (شکل 2 )

    7 به 8 = ½ محیط، منهای نیم سانت می‌باشد و از نقطه 8 به خطوط 3 و 6 عمود رسم می‌کنیم. نقاط 9 و 10 به دست می‌آید ( شکل 2 ). 2به11= ½ ( 2 به 8 )+ 1 سانت است و 2 به 12= ½ ( 2 به 11 ) می‌باشد و نقطه 11 محل اتصال آستین به سرشانه است (9به13)=(2به11) می‌باشد. از نقطه 13 مساوی نیم سانت بالا رفته و خطی کوتاه و موازی با خط 9 به 3 رسم می‌کنیم. 8 به 14=¼ گشادی کف حلقه بعلاوه نیم سانت را علامت می‌زنیم. نقطه 15 در ½ خط (7به 12 ) قرار دارد. نقطه 14 را به 11 و 15 را به 11 وصل می‌کنیم. از ½ خط ( 14 به 11 ) مساوی 1 سانت به بالا علامت گذاشته و از ½ ( 15 به 11 ) به اندازه 2/1 سانت به سمت بالا علامت می‌گذاریم و هلال حلقه آستین از 14 تا 15 را طوری رسم می‌کنیم که از نقاط بالا رفته و از نقطه 11 بگذرد. از نقطه 14، روی خط ( 14 به 11 ) به اندازه نیم سانت داخل شده و از این نقطه به اندازه نیم سانت بالا می‌رویم و از نقطه 13 رسم می‌کنیم. از نقطه 14 با هلالی مختصر طوری رسم می‌کنیم که 5/6-6 سانتیمتر پایین‌تر از خط جدید مماس شود و در ادامه مماس به خط کوتاه شود و تا نقطه 7 ادامه می‌دهیم.

    اندازه 6 به 16= 5 به 17 می‌باشد که برابر با 5/1 سانت است و 7 به 16 و 16 به 17 را بهم وصل می‌کنیم و از 10 تا 18 مساوی 1 سانت داخل می‌شویم. 17 به 19 مساوی 11 سانت است که برابر با ½ مچ بعلاوه آزادی می‌باشد. از 19 به 18 و از 18 به 14 وصل می‌کنیم. از نقطه 7 روی هلال ( برابر با هلال 50 تا 11₁ در حلقه جلو در شکل 1 ) تا نقطه 20 اندازه می‌زنیم. فاصله ( 20 به 3 ) روی خط افقی را اندازه زده این مقدار از نقاط 16 و 17 داخل می‌شویم نقاط 21 و 22 به دست می‌آید ( شکل 3 ).

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361168000_cd8334a90ea3792bafc4ee180b935a88.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361168021_79acf940027d7f5b4bb5f8aaac9a3d57.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361168033_432515536f295222673aa733bd054064.jpg
    برای کامل شدن الگوی نهایی آستین در قسمت جلو، فاصله 6 به 16 چیده می‌شود و خطوط 7 به 16 و 16 به 17 به زیر تا می‌شود و هلال 7 به 20 و خطوط 20 به 21 و 21 به 16 رولت می‌شود ( شکل 4 ).
    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361168162_203cb6b775c1df165d734607dd6d5119.jpg

    در مرحله بعدی خط 21 به 22 و 22 به 17 و خط 21 به 16 را رولت می‌کنیم و قسمت جلوی آستین کامل می‌کنیم (شکل 5 ).

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361168180_7586950651d51f668c390066d44e9ea7.jpg
    برای قسمت پشت خط 14 به 18 تا می‌کنیم و مستقیم تا دم دست ادامه می‌دهیم و هلال ( 14 به 20 ) و خط 20 به 21 و 21 به 20 و خط مچ 19 به 22 و 19 به 18 را رولت می‌کنیم ( شکل 6 )


    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361168294_28ebf12cd6037ec86a64dd102985295f.jpg
    و شکل نهایی آستین با پنس عمودی در قسمت پشت آستین به دست می‌آید و انتهای پنس آستین روی خط آرنج قرار می‌گیرد که برای زیبایی در موقع دوخت 2 سانت از طول آن کم می‌‌کنیم و همچنین انتهای پنس، 1 سانت به طرف پشت کشیده می‌شود ( شکل 7 ).

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361168323_6dc2e5ffbd026e25bf999ac35214dd9c.jpg

    آستین با پنس افقی

    آستین اولیه را رولت می‌کنیم و خط آرنج در قسمت پشت تا انتهای پنس عمودی را قیچی می‌کنیم و پنس مچ را می‌بندیم، در نتیجه در خط برش اوازمان به وجود می‌آید که به صورت پنس دوخته و یا مانند پیلی تا می‌خورد و بعد دوخت می‌شود. ( شکل روبرو )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361168353_fb07dfe831408884f2e36dfc4b6cd070.jpg

    آستین کوتاه چین‌دار

    از خط آرنج در الگوی اولیه آستین به تناسب مدل، بالا می‌رویم و خطی به موازات آرنج رسم می‌کنیم. این خط چیده می‌شود و از نقطه 11 به خط جدید عمود رسم می‌کنیم و این خط را از بالا می‌بریم. اوازمان 8-6 سانت را طوری داده که از خط وسط آستین 4-3 سانت فاصله داشته باشد. از خط وسط آستین 4-3 سانت بالا رفته و هلال جدید را رسم می‌کنیم و خط لبه آستین را هلالی مختصر رسم می‌کنیم. 11 به O و 11₁ ‌به O برابر 4-3 سانت می‌باشد و OO´‌= 4-3 سانت است.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361168373_2338feea1abd6b53e5153f2bf75c8ce2.jpg
     
    Azade, *setare و anahid از این پست تشکر کرده اند.
  3. anahid

    anahid
    مدیر ارشد

    تاریخ عضویت:
    ‏25/1/13
    سن:
    ارسال ها:
    20,534
    تشکر شده:
    44,795
    امتیاز:
    113
    جنسیت:
    زن
    محل سکونت:
    تهران
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    از سبک مولر خوشم نمیاد خیلی پیچیده کرده خیاطی روgirl_nysham_ir (12)
     
    Azade, *setare و ریحانه از این پست تشکر کرده اند.
  4. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    کت و دامن به روش مولر
    نقطه‌ای در سمت راست کاغذ درنظر بگیرید و آن را بنامید. این نقطه از بالا و از سمت راست کاغذ الگو 8-6 سانتیمتر فاصله داشته باشد.

    رسم بالاتنه

    فاصله 2 تا 1 مساوی بلندی کف حلقه آستین

    فاصله 3 تا 1 مساوی بلندی بالاتنه پشت

    فاصله 4 تا 1 مساوی قد بالاتنه پشت تا خط باسن

    نقاط 1 و 2 و 3 و 4 را گونیا کنید.

    فاصله 6 تا 3 برابر با 2 سانتیمتر باشد.

    فاصله 7 تا 4 برابر با 2 سانتیمتر باشد.

    نقطه 6 را به نقطه 7 وصل کنید.

    نقطه 1 را به 6 وصل کنید. نقطه 9 در محل تقاطع این خط با خط کف حلقه علامت بزنید. فاصله 10 تا 9 مساوی با کارور پشت می‌باشد.

    فاصله 11 تا 10 مساوی ⅔ گشادی کف حلقه می‌باشد.

    فاصله a11 تا 11 برابر با 10 تا 6 سانتیمتر خلاء می‌باشد.

    فاصله 15 تا 1 برابر با اندازه پشت یقه می‌باشد.

    فاصله 16 تا 15 برابر با 2 سانتیمتر می‌باشد.

    فاصله 18 تا 17 برابر با 5/1 تا 1 سانتیمتر می‌باشد.

    فاصله 19 تا 16 برابر با اندازه سرشانه می‌باشد.

    فاصله 18 تا 10 را نصف کرده و از این نقطه 5/1 سانتیمتر خارج می‌شویم و یک پنس 1 سانتیمتری روی این خط مشخص می‌کنیم.

    از سرشانه 5 تا 3 سانتیمتر علامت زده و گونیا را روی خط کارور به طریقی قرار می‌دهیم که یک ضلع گونیا زاویه 90 درجه روی کار و ضلع دیگر نقطه 5 تا 3 سانتیمتر در سرشانه را قطع کند خطی رسم می‌کنیم. پنس حلقه بسته می‌شود و به سرشانه منتقل می‌شود.

    فاصله 20 تا 10 به اندازه ¼ نقطه 68 تا 10 می‌باشد.

    فاصله 21 تا 20 برابر با 5/1 سانتیمتر می‌باشد.

    نقطه 10 و 11 را تا پایین کت عمود می‌کنیم.

    فاصله 12 تا a11 برابر با ⅓ گشادی کف حلقه

    فاصله 13 تا 12 برابر اندازه کارور جلو می‌باشد

    فاصله 14 تا 13 برابر با فاصله سینه می‌باشد که فرمول فاصله سینه برابر 5/0+ دور سینه می‌باشد. نقطه 14 به بالا و پایین کت گونیا می‌شود.

    نقاط 13 و a11 و 12 را به پایین کت عمود می‌کنیم.

    فاصله 25 تا 24 برابر قد بالاتنه جلو می‌باشد ( نقطه 25 را به سمت چپ و راست گونیا می‌کنیم ) محل برخورد خط 25 و 13 نقطه 29 می‌شود.

    فاصله 30 تا 29 برابر با پشت یقه می‌باشد.

    فاصله 31 تا 29 برابر با پشت یقه + 5/1 سانتیمتر می‌باشد.

    فاصله 23 تا 12 مساوی با فاصله 18 تا 10 منهای 2 سانتیمتر می‌باشد.

    فاصله 22 تا 12 برابر با فاصله 20 تا 10

    از دو نقطه 25 و 23 کمانی به سمت راست زده می‌شود.

    نوک سوزنی پرگار روی نقطه 26 و نوک مدادی روی نقطه 25 قرار می‌گیرد و یک کمان به سمت راست می‌زنیم. برای بار دوم باز هم نوک سوزنی پرگار روی نقطه 12 و مدادی روی نقطه 23 قرار گرفته و کمانی دیگر به سمت راست می‌زنیم. فاصله 27-23 برابر با نصف دور سینه می‌باشد.

    فاصله 26-25 برابر بلندی مرکز سینه می‌باشد.

    کمان زده می‌شود. ( 26-25 و 23-22 )

    روی کمان 23 ← 10⅟ نصف سینه = 27-23

    اندازه سرشانه را از نقطه 27 روی کمان 25 علامت بزنید سپس به اندازه 25-30 از مقدار خطی که برای سرشانه رسم نموده‌اید کم کنید ( 32-28 )

    رسم پنس کمر

    در قسمت جلو ¼ دور کمر= 35-34

    مقدار پنس جلو= 37-35

    این مقدار را از دو طرف نقطه 24 علامت بزنید.

    روی خط کمر ½ دور کمر را به اضافه 5-4 سانت نمایید.

    مقدار پنس جلو و پهلوها را کسر نموده مقدار باقیمانده را در الگوی پشت پنس بدهید.

    برای محاسبه پنس‌های کمر مقدار بیشتر را به پنس پشت که در ½ تیره پشت قرار گرفته می‌دهیم. مابقی را می‌توانیم پنس کوچکتری در امتداد موازنه پشت بدهید. روی خط باسن جلو سانت 2+ ( 34-35 ) = 39-38

    مقدار ( 40-39 )

    به اندازه ( ½ دور باسن + 4-3 سانت ) از نقطه 39 تا نقطه 17 ( به جز مقدار خلأ ) اندازه گرفته به هر اندازه‌ای که از نقطه 7 بیشتر شد ( 40-7 )، مقدار را نصف کرده از 44 و a44 گرفته به سمت بیرون الگو علامت بزنید.

    از سرشانه جلو 1 سانتیمتر کسر نموده و به سرشانه پشت اضافه می‌شود.

    نکته

    اندازه پشت یقه در پشت ( 15-1 ) باید 5/0 سانت از جلو 30-29 کمتر باشد. طول سرشانه پشت 1 سانت از طول سرشانه جلو بیشتر است.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361081249_7886313c5d3ddcb0b8d96bf258be6d88.png
     
    آخرین ویرایش: ‏31/12/14
    Azade و *setare از این پست تشکر کرده اند.
  5. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    کت و دامن ( کت با مدل یقه هفت و برش منحنی )
    awww.kook.ir_resources_attachment_TH_1361169166_8525af27de5201cd76b81a5f80fd6d97.jpg
    از روی الگوی اساس کت پنس‌دار ( که در شماره قبلی آموزش داده شده ) رولت کنید.

    مدل‌سازی جلوی الگو

    1-ابتدا پنس سرشانه جلو را به وسط سرشانه در جلو انتقال دهید. ( برای انتقال این پنس خط OS را قیچی کرده، محل قبلی پنس را ببندید.)

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361168912_55619ff8481cb651d2b3f85e357417b7.jpg

    2- نقطه N‌ و A را روی هلال یقه جلو علامت بزنید. برای گشاد کردن یقه از نقطه N‌، 1 سانتیمتر به داخل الگو علامت بزنید تا نقطه N´‌ مشخص شود.

    3- از نقطه A‌ روی خط مرکزی جلو به اندازه دلخواه یقه را باز کنید تا نقطه B‌ مشخص شود. ( در اینجا فاصله‌ی نقطه A‌ تا B‌ مساوی 10 سانتیمتر است. )

    4- از نقطه R‌ تا C‌ برای دکمه‌خور قسمت جلو، به اندازه نصف قطر دکمه به اضافه 5/0 تا 7/0 سانتیمتر ( بستگی به ضخامت پارچه) علامت بزنید.

    ( برای مثال در اینجا فاصله‌ی R‌ تا C‌، 2 سانتیمتر تعیین شده است. )

    از نقطه N´ تا C‌ طرح هفت یقه را ترسیم کنید.

    5- پس از رسم شکل هفت یقه، پنس 6/0 سانتیمتری روی شکل هفت یقه رسم می‌شود که برای افرادی با سینه‌های بزرگ مقدار این پنس 1 سانتیمتر خواهد بود. همچنین برای رسم یقه‌هایی با هفت باز، دو عدد پنس 6/0 میلیمتری رسم می‌شود. پنس 6/0 سانتیمتری روی الگو بسته می‌شود و به پنس بزرگ سرشانه انتقال پیدا می‌کند. ( این پنس از لقی یقه هفت جلوگیری می‌کند. ) پس از بستن پنس 6/0 سانتیمتری، طرح هفت یقه را ترمیم کنید.

    رسم برش منحنی

    6- نقطه J را روی تقاطع کمر و پهلو علامت بزنید. فاصله J تا J´ را مساوی 5 تا 8 سانتیمتر اندازه بگیرید. خط I´J را موازی خط کمر رسم کنید. فاصله بین نقاط I‌ تا H´ را 3 تا 4 سانتیمتر اندازه بزنید و از نقطه H´‌ تا J´ برش هلال جلوی بالاتنه را رسم کنید.

    7- نقطه H‌ را به روی نقطه H´ علامت بزنید.

    8- به دلخواه قد کت را مشخص کنید. قد کت را می‌توان روی خط باسن یا کمی بالاتر تعیین کرد. در اینجا برای اینکه پیلی بهتر دیده شود قد کت، 3 تا 4 سانتیمتر بالاتر از خط باسن تعیین شده است.

    9- نقاط W‌ و W´‌ را در محل تقاطع پنس کمر و قد کت علامت بزنید.

    10- فاصله‌ی نقاط D‌ تا D´‌ مساوی فاصله‌ی R‌ تا C‌ به اندازه 2 سانتیمتر است.

    11- فاصله نقاط D‌ تا E‌ و D‌ تا F‌ به اندازه 8 سانتیمتر است.

    12- از نقطه D´‌ تا F´‌ 5/2 سانتیمتر است.

    13- هلال E- F´‌- F‌ را طراحی کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361168937_44894b1db95fb7dc736025d18cf6da07.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361168967_e3a189d04e73258e0d3e48221b3da490.jpg

    14- نقاط O تا S‌ ( پنس بزرگ سرشانه ) S تا H، H تا W‌ را قیچی کنید. ( قبل از قیچی کردن برش‌ها، نقاط موازنه بر روی آنها مشخص شود.

    15- نقاط S‌ تا H، H´ تا J´‌ را قیچی کنید. ( با چیدن این خطوط پنس کمر خالی می‌شود. )

    16- خط H´W‌ را کنار خط H´W‌ را کنار خط H´I‌ بچسبانید.

    قسمت پشت الگو

    1-برای گشاد کردن یقه پشت فاصله‌ی M‌ تا M´‌ را 1 سانتیمتر و فاصله‌ی P‌ تا P´‌ را 5/0 سانتیمتر اندازه بزنید. سپس هلال جدید یقه پشت را طراحی کنید.

    2- ½ سرشانه پشت را مشخص کنید ( نقطه V ).

    3- پنس بزرگ پشت را 1 سانتیمتر به سمت پهلو، جابه‌جا کنید.

    4- قد کت پشت را به اندازه قد کت جلو، اندازه بزنید.

    5- نقطه V‌ را با کمی انحنا به نقطه V‌ وصل کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361169002_31736ec9ca0e0e2fd29d3c1e48e858c4.jpg

    6- پنس کوچک کمر را حذف کنید و مقدار آن ( که معمولاً 2 سانتیمتر است ) را به پنس بزرگ کمر و پهلو اضافه کنید. ( 5/0 سانتیمتر آن را به پهلوی پشت و 5/1 سانتیمتر " 7/0 سانتیمتر از هر طرف " را به پنس بزرگ پشت اضافه کنید. ) در نتیجه پنس بزرگ پشت و پنس پهلو بزرگتر می‌شوند.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361169096_950858a02995d48468671870937684bb.jpg

    7- بر روی برش پشت، از نقطه V‌ تا V´ و از نقطه V´‌ تا نقطه T، نقاط موازنه را مشخص نموده و آن را قیچی کنید. ( مقدار پنس بزرگ کمر خالی می‌شود. )

    8- پنس حلقه آستین پشت بسته می‌شود و به برش انتقال پیدا می‌کند.

    9- بر روی قطعات الگو خطوط راستا را موازی خط مرکزی پشت رسم نمایید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361169127_8995f06fd5f49381d27c868fa2cdf4c8.jpg

    سجاف یقه

    سجاف یقه جلو، از نقطه N´‌ در سرشانه، 5 سانتیمتر و از خط مرکزی به سمت داخل، به اندازه دو برابر مقدار دکمه‌خور به اضافه 1 سانتیمتر است.

    سجاف پشت در خط مرکزی پشت 5 سانتیمتر و از نقطه M´‌ در سرشانه، نیز 5 سانتیمتر در نظر بگیرید.

    سجاف‌ها را با خطوطی نرم و منحنی رسم و سپس کپی نمایید.

    آستین کت

    1-اساس آستین اولیه را رسم نمایید. ( اساس آستین در همین شماره صفحه ... آموزش داده شده است. )

    2- از دو طرف خط آرنج نقطه و نیم سانت به سمت داخل الگو علامت بزنید تا نقطه B‌ و C‌ مشخص شوند.

    3- این خط را تا لبه مچ آستین ادامه دهید.

    4- برای برش منحنی آستین از نقطه B‌ و C، 5 تا 8 سانت اندازه بزنید تا نقطه E و F‌ مشخص شوند.

    5- وسط خط F‌ و E‌ را به موازات نقطه A مشخص کرده، 3 سانتیمتر به سمت پایین الگو علامت زده، منحنی روی آستین را رسم نمایید.

    6- خط لب مچ آستین را صاف طراحی کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361169150_e36c91cd2045da1fa2cf36bf1479d905.jpg
     
    Last edited by a moderator: ‏31/12/14
    *setare از این پست تشکر کرده است.
  6. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    awww.kook.ir_resources_attachment_TH_1361258123_24c89d75f2bb87b261e9bcfed984ef86.jpg
    از روی الگوی کت پنس‌دار رولت کنید.

    مدل سازی قسمت جلو

    1-ابتدا پنس سرشانه جلو را به پنس بزرگ کمر انتقال دهید. ( برای انتقال این پنس، خطوط AF و FS‌ را چیده و پنس سرشانه را ببندید. ) « شکل مرحله 1 »

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361257737_14a50d6fcf0c8dbf0463b4993c8dd0a2.jpg

    2- دور گردن را یک سانتیمتر گشاد کنید. ( فاصله نقطه B‌ تا P مساوی 1 سانتیمتر است )

    3- به مقدار 2 تا 5/2 سانتیمتر ( بستگی به قطر دکمه ) برای روی هم‌گرد به خط مرکزی جلو اضافه کنید.

    4- طرح هفت یقه را رسم نموده، پنس 6/0 سانتیمتری را روی هفت یقه رسم نموده و آن را ببندید. سپس طرح هفت یقه را ترمیم نمایید.

    5- برای رسم برش بالا فاصله نقطه P تا K برابر 6 سانتیمتر است. فاصله نقطه C‌ تا D برابر 9 سانتیمتر است.

    برش KD‌ را رسم نموده، بر روی برش نقاط موازنه گذاشته، برش را قیچی کنید.

    6- برای رسم برش منحنی پایین از Ae‌ ( نقطه موازنه حلقه آستین ) به اندازه 3 سانتیمتر به سمت بالا علامت بزنید ( نقطه O ) نقطه O را با خط منحنی به نقطه S ( سرپنس ) متصل کنید. نقطه S‌ را به نقطه F متصل کنید. فاصله بین N‌ تا M برابر 8 سانتیمتر تا 10 سانتیمتر است. نقطه F‌ را به نقطه M‌ و سپس به E‌ متصل نمایید.

    7- فاصله M´ تا E´‌ برابر 5/2 سانتیمتر است. از نقطه E‌ تا E´ متصل نمایید.

    8- در پهلوی جلو از نقطه R‌ به اندازه 5/2 سانتیمتر به سمت بالا اندازه بزنید تا نقطه R´ مشخص شود. نقطه R´ را به نقطه E´ متصل نمایید.

    9- برش O-S-F-E‌ را قیچی کنید. « شکل مرحله 2 »

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361257764_5d8e4bf45259a72177f3cbd25aeb3db9.jpg

    10- خط FG‌ را کنار خط FH بچسبانید.

    11- جادکمه‌ها را روی خط مرکزی مشخص کنید.

    12- موازی با خط مرکزی جلو برای تمامی قطعات الگو خط راه پارچه را مشخص کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361257780_197b6dc7d8e503cddda1407a81d97d79.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361257793_9bed6fcc02ddd7e30db462a3120c2b90.jpg

    مدل سازی قسمت پشت الگو

    1-برای گشاد کردن یقه پشت فاصله B´ تا P´ را 1 سانتیمتر و فاصله B˝ تا P˝ را 5/0 سانتیمتر اندازه بزنید. هلال یقه پشت را طراحی کنید.

    2- پنس بزرگ سرشانه را 1 سانتیمتر به سمت پهلو جابه‌جا کنید.

    3- قد الگوی پشت کت را 5/2 سانتیمتر کوتاه کنید. ( فاصله نقطه W تا Y برابر 5/2 سانتیمتر است. )

    4- نقطه V را با خطی منحنی به نقطه I متصل نمایید.

    تصویر مرحله 1 پشت

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361257901_5a94be43b805f83c79575bc7bc2e0e22.jpg

    5- پنس کوچک کمر را حذف کنید. مقدار آن را که معمولاً 2 سانتیمتر است را به پنس بزرگ کمر و پهلوی پشت اضافه کنید. ( مقدار پنس پهلو و پنس بزرگ بیشتر می‌شود. )

    تصویر مرحله 2 پشت

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361257923_945c83f3f6e93d82de3b23d05c8c6ad2.jpg

    6- نقطه X را به نقطه I متصل کنید. XI و VI را اندازه بگیرید و مقداری را که خط VI کمتر است را از نقطه V‌ به سمت بیرون اندازه بزنید تا نقطه Z‌ مشخص شود. ( هلال XI‌ به اندازه هلال ZI است. )

    7- پنس بزرگ پشت را خالی کنید. ( برای قطعات الگو خط راه پارچه را موازی با خط مرکزی پشت مشخص کنید. )

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361257934_2ae7d8e2f43bf3f8086f2ed811189818.jpg

    رسم الگوی یقه

    از گوشه سمت راست کاغذ دو خط عمود بر هم رسم کنید. از نقطه P˝ تا نقطه G برابر P˝P´ در هلال یقه پشت در بالاتنه و PK در هلال یقه جلو در بالاتنه است. نقطه P´‌ محل علامت سرشانه است.

    فاصله G‌ تا K برابر 1 سانتیمتر است.

    فاصله K تا C‌ برابر 3 سانتیمتر است.

    فاصله P˝ تا A‌ برابر 3 سانتیمتر است.

    فاصله C‌ تا D‌ برابر 5/0 سانتیمتر است. نقطه K‌ را با کمی انحنا به نقطه P´ وصل کنید.

    نقاط K A P˝ را گونیایی کنید. خط A P˝ روی دولای بسته پارچه قرار می‌گیرد.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361257951_e60f5fd0cdb74c38e669178ebd2dc6ba.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361258079_e07c4420ec9695a7c334a659953a7249.jpg

    سجاف یقه جلو

    برای رسم سجاف یقه، برش‌های جلو بالاتنه را کنار هم بچسبانید. از سرشانه 5 سانتیمتر از خط مرکزی جلو به سمت داخل الگو به اندازه دو برابر دکمه‌خور ( روی هم‌گرد ) به اضافه 1 سانتیمتر علامت می‌زنیم ( مقدار دکمه‌خور در اینجا 2 سانتیمتر است. بنابراین از خط مرکزی به سمت داخل الگو 5 سانت علامت می‌زنیم که در مجموع پهنای سجاف در جلو 7 سانتیمتر است. )

    سانتیمتر 5= 1+4 = 2×2

    پهنای سجاف در پهلو نیز برابر 5 سانتیمتر است.

    سجاف یقه پشت نیز 5 سانتیمتر است.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361258058_ade73564c3211baecd794a763ddb438a.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361258091_8db49161df39638e998661058d48cdc4.jpg
     
    *setare از این پست تشکر کرده است.
  7. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    آستین دو تکه

    انتخاب لباس در مجالس، همواره جلوه‌ای از شخصیت شما را به نمایش می‌گذارد و اولین تصویر از طرز تفکر و نوع منش شما را در ذهن بیننده به وجود خواهد آورد.

    اگر در تهیه این لباس‌ها از هنر خود بهره بگیرید، علاوه بر داشتن لباسی متفاوت و برازنده، تصویری از هنر و سلیقۀ خود را، برای همیشه، در ذهن‌ها به یادگار خواهید گذاشت و علاوه بر این، دوخت این لباس را به خاطره‌ای شیرین از یک مهمانی شاد بدل خواهید نمود.

    بنابراین در این شماره نیز با شما همراه خواهیم بود تا با آموزشی دیگر برازندگی و زیبایی را در کنار هم تجربه کنیم.

    رسم الگوی آستین دو تکه

    اندازه‌های لازم برای رسم آستین دو تکه

    1-دور حلقه آستین کت

    2- بلندی حلقه آستین کت

    3- قد آستین

    4- گشادی کف حلقه

    5- دور مچ ( دور آستین کت )

    برای اندازه‌گیری دور حلقه آستین، با متر دور حلقه آستین در بالاتنۀ کت را به‌طوری‌که متر شما به‌صورت ایستاده قرار گرفته باشد، اندازه گیری کنید. این اندازه هم تقسیم بر 2 می‌شود ( شکل 1 ).

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361340598_7e1aaccd91bec1baaca99e7b68b5092b.jpg

    برای اندازه‌گیری بلندی حلقه آستین، مجموع ارتفاع حلقه پیش و پشت را همان‌طوری‌که در شکل نشان داده شده است اندازه‌گیری کنید. مجموع ارتفاع‌ها را تقسیم بر 2 کنید تا بلندی کف حلقه آستین به دست آید ( شکل 2 ).

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361340631_05c8f7c81749046c221533f4f1e4e7db.jpg

    رسم آستین

    نقطه‌ای در سمت راست کاغذ درنظر بگیرید و آن را 1 بنامید.

    خطی عمود را از نقطه 1 رسم نمایید.

    فاصله 1 تا 2 برابر با ( یک دهم ) گشادی کف حلقه+ 1 تا 5/1 سانتیمتر

    فاصله 1 تا 3 برابر با ( یک دوم ) بلندی حلقه آستین

    فاصله 3 تا Ae‌ مساوی ( یک چهارم ) گشادی کف حلقه

    فاصله 2 تا 4 برابر با قد آستین

    نقاط 2 و 3 و 4 را گونیا نموده و ادامه دهید.

    فاصله 4 تا 5 برابر 2-3 سانتیمتر

    فاصله 3 تا 6 مساوی ( یک دوم ) فاصله 3 تا 5 منهای یک

    نقطۀ 6 گونیا صحیح است.

    فاصله Ae‌ تا 7 برابر با ( یک دوم ) گشادی دور حلقه منهای 5/0 سانتیمتر

    ( اندازه Ae تا 7 ) روی خط 2 تمام می‌شود ( در تصویر نقطه چین مشخص شده است ).

    نقطه 7 را عمود نموده تا نقاط 8 و 9، روی خط 3 و 6 به دست آید.

    فاصله 2 تا 10 برابر با ( یک دوم ) فاصله 2 تا 7+ یک سانتیمتر می‌باشد.

    فاصله 8 تا 12 مساوی فاصله 2 تا 10 است.

    فاصله 2 تا 11 برابر با ( یک دوم ) فاصله 2 تا 10 است.

    نقطه 13 به فاصله ( یک دوم ) ( Ae‌ تا 11 ) قرار گرفته است ( یا نقطه 13 وسط پاره‌خط 11 تا Ae‌ می‌باشد ).

    فاصله 7 تا 14 برابر با ( یک چهارم ) گشادی کف حلقه+ 5/0 سانتیمتر

    خطی کوتاه بالای خط 3 تا 8 رسم می‌کنیم که فاصله آن 5/0 سانتیمتر باشد. ( دو خط موازی هستند ).

    فاصله 14 تا a‌ برابر با نیم سانتیمتر است.

    از روی الگو بالاتنه جلو e‌A تا a11 را اندازه می‌گیریم و این اندازه را روی الگوی آستین از نقطه Ae تا نیم سانتیمتری که بالا آمده رسم کنید تا نقطه S‌ درز آستین به‌دست آید.

    خطی کوتاه به موازات ( 8-3 ) رسم کنید که فاصلۀ آن نیم سانتیمتر باشد ( بالای 8-3 ) نقطه S‌ ( خط پهلو ) مشخص شود.

    مابقی هلال آستین را از نقطه S‌ روی خط 14 تا 12، مانند شکل رسم کنید.

    فاصله 9 تا 16 برابر با 1 سانتیمتر

    فاصله 6 تا 15 برابر با 2 سانتیمتر

    فاصله 17 تا 5 برابر با ( یک دوم ) دور مچ اضافه شده است.

    از ( یک دوم ) فاصله 10 تا 13 به اندازه 2/1 سانتیمتر بالا رفته و مانند شکل هلال بالای جلوی آستین را رسم کنید.

    از ( یک دوم ) فاصله 10 تا 14 به اندازه 1 سانتیمتر بالا رفته و مانند شکل‌ هلال بالای پشت آستین را رسم کنید.

    فاصله 15 تا 21 برابر با 2 سانتیمتر

    فاصله 5 تا 22 برابر با 2 سانتیمتر

    فاصله a تا b‌ برابر با 2 سانتیمتر

    نقطه 22 را به 21 و به b‌ وصل کرده و ادامه دهید تا حلقه آستین جلو را قطع کند (20) Ae‌ تا 15 را تا کرده و خطوط Ae‌ و 20 و 21 را رولت کنید.

    نقطه 15 و 5 را تا کرده و خطوط 21 و 22 را رولت کنید.

    نقطه 21 در روی بالاتنه پشت، محل وصل آستین است که به نام Ae.h‌ نامگذاری می‌شود. هلال 11 تا Ae.h را روی بالاتنه پشت اندازه گرفته و به‌علاوه یک کنید و از نقطه S‌ تا Ae.h روی آستین اندازه بزنید تا موازنه پشت آستین مشخص شود. گونیا را روی خط 14 تا 16 قرار می‌دهیم به نحوی که زاویه 90 درجه روی این خط به‌وجود آید و ضلع دیگر Ae.h‌ را قطع کند. محلی که زاویه 90 درجه به‌وجود آورده نقطه 18 نامیده می‌شود.

    فاصله 18 تا 19 برابر با 18 تا Ae.h‌.

    از نقطه 16، 1 سانتیمتر به داخل و 1 سانتیمتر به بیرون علامت بزنید. این نقاط را به 17 و Ae.h و 19 متصل کنید و 5/0 سانتیمتر به سمت بیرون الگو انحنا دهید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361340651_fca17d40a521a333c03dc2a97e13d43b.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361340713_d32d5cea12ecee5b7d7488bc416319be.jpg awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361340767_1656e9b251cec46aab076cc701281187.jpg
    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361340781_0ad54a19a38cbfccf394a08c789d2175.jpg
     
  8. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    awww.kook.ir_resources_attachment_TH_1361599829_f45e36a49b457c0335943e0bcc9c9344.jpg
    از روی الگوی کت پنس‌دار، رولت کنید.

    مدلسازی قسمت جلو

    شکل مرحله 1

    1-از نقطه A‌ تا B‌ به اندازه دلخواه ( در اینجا 12-10 سانتیمتر ) مشخص کنید و خط هلال BN را رسم کنید.

    2- روی این هلال پنس 6/0 سانتیمتری رسم کنید.

    3- ½ فاصله F‌ تا D را مشخص کنید و نقطه F را مشخص کنید.

    4- پنس کمر جلو را به نقطه F انتقال دهید توجه داشته باشید که تا 2 تا 3 سانتیمتر طول قسمت بالای پنس کوتاهتر است ( نقطه H) پنس قبلی کمر را حذف کنید.

    5- نقطه H را به نقطه O ( نوک سینه ) وصل کنید.

    6- از نقطه B تا C برابر 10 سانتیمتر است.

    7- در پهلو از نقطه E تا G‌ برابر 4 سانتیمتر است.

    8- هلال CG‌ را طبق مدل طراحی کنید.

    9- قد کت را 4 سانتیمتر کوتاه کنید. ( فاصله S‌ تا T‌ 4 سانتیمتر است ).

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361599476_b3b5cec4952910794cb06b9579f190c1.jpg

    شکل مرحله 2

    10- نقاط W، F´، H، O‌ را قیچی کنید.

    11- پنس سرشانه و پنس 6/0 سانتیمتری را ببندید.

    12- برای تمامی قسمتهای الگو خط راه پارچه را موازی با خط مرکزی جلو ( CF‌ ) رسم کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361599494_9ff36ebb391e09331ffde9b6d3f2f760.jpg

    رسم یقه

    1-از نقطه N‌ تا P برابر 12 سانتیمتر است.

    2- از نقطه N‌ تا M‌ برابر 1 سانتیمتر است.

    3- نقطه P را به M وصل کنید و از M به اندازه هلال یقه پشت گشاد شده اندازه بزنید تا نقطهX مشخص شود.

    4- نوک پرگار را روی نقطه M‌ گذاشته از نقطه M تا X‌ را اندازه بگیرید و کمان X‌ را بزنید.

    5- روی کمان X، 5 سانتیمتر اندازه بزنید تا نقطه K‌ مشخص شود.

    6- نقطه K‌ را به نقطه M به صورت منحنی وصل کنید.

    7- با توجه به خط KM‌ نقطه K‌ را گونیا کنید ( علامت L‌ نشان گونیا است ).

    8- اندازه K‌ تا 2 برابر 8 سانتیمتر است.

    9- خط PN را گونیا کنید. اندازه P‌ تا Q‌ برابر 12 سانتیمتر است.

    10- خط QP‌ را گونیا کنید. از نقطه Q‌ تا R‌ برابر 5 سانتیمتر است.

    11- نقطه 2 را 1 سانتیمتر گونیا کرده، طرح یقه YR را رسم کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361599573_0e2ac59125e8ce4a5f5277c6c373449e.jpg

    سجاف یقه جلو

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361599622_519da8f1f79d874630b15faef1cc60f7.jpg

    -از روی الگوی شکل مرحله 3 کپی کنید.

    - فاصله YY´ و RR´ 5/0 سانتیمتر است. نقاط Y´، R´، P را به یکدیگر وصل کنید.

    - نقاط CC´ را کنار یکدیگر قرار دهید.

    - فاصله M تا M´ برابر 5 سانتیمتر است.

    - فاصله II´ برابر 6 سانتیمتر است.

    قطعه زیری سجاف: از قسمت جلو سجاف CF‌ کپی نموده فاصله WZ برابر 4 سانتیمتر است.

    سجاف یقه پشت

    برای رسم سجاف پشت از سرشانه و مرکزی پشت 5 سانتیمتر مشخص کنید.

    قسمت پشت الگو

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361599598_86856b03e1cfd1eba5cd6a50dd64deff.jpg

    1-برای گشاد کردن یقه پشت از نقطه N تا M‌ برابر 1 سانتیمتر است. ( هلال MK‌ را ببرید ).

    2- پنس بزرگ کمر را 1 سانتیمتر به سمت پهلو کنید.

    3- قد کت را 4 سانتیمتر کوتاه کنید. ( T´S´ برابر 4 سانتیمتر است ).

    4- نقطه V‌ را با خطی منحنی به نقطه I متصل نمایید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361599802_b90fa307a84485d9d42b07daf2e987a8.jpg

    5- پنس کوچک کمر را حذف کنید و مقدار آن را به پنس بزرگ کمر و پهلوی پشت اضافه کنید.

    6- خط XI و VI را اندازه بگیرید و مقداری را که خط VI از خط XI کمتر است را از نقطه V به سمت بیرون اندازه بزنید تا نقطه Z‌ مشخص شود ( هلال XI‌ به اندازه هلال ZI‌ است ).

    7- فاصله E´ تا G و P تا H‌ برابر 4 سانتیمتر است. خط GH‌ را رسم کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361599782_1db8242d6af51a92f8be85ba64f6da07.jpg

    8- برای تمامی قسمتهای الگوی پشت خط راه پارچه را مشخص کنید و برش‌ها را جدا کنید.
     
  9. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    از روی الگوی کت پنس‌دار، رولت کنید.
    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361775557_5e732b035e329bf8558037f219aa05c7.jpg
    مدل‌سازی قسمت جلو

    شکل مرحله 1

    1-ابتدا طرح هفت یقه را طراحی کنید. برای این کار از نقطه A‌ تا A´‌ به اندازه 1 سانتی‌متر علامت بزنید و از نقطه B تا B´ به اندازه 10 تا 12 سانتی‌متر ( و یا به اندازه دلبخواه ) علامت بزنید.

    -مقدار دکمه‌خور را مساوی 2 سانتی‌متر مشخص کنید.

    - طرح هفت یقه را از نقطه A´ تا B´ و B˝ رسم کنید.

    - روی هفت یقه، پنس 6/0 سانتی‌متری رسم کنید.

    2- قد کت را 5 سانتی‌متر کوتاه کنید ( از نقطه Z تا Q‌ مساوی 5 سانتی‌متر است ).

    3- از نقطه E‌ تا E´ مساوی 5 سانتی‌متر است.

    -از نقطه E‌ تا E˝‌ مساوی 7 سانتی‌متر است.

    - از نقطه E‌ تا F‌ مساوی 5/3 سانتی‌متر است.

    - نقطه B˝ را به نقاط E´، F، E˝ متصل کنید.

    3- نقطه C‌ را در انتهای سرشانه مشخص کنید.

    -از نقطه C تا D‌ مساوی 5 سانتی‌متر است.

    - نقطه D‌ را با هلالی ملایم به نقطه O‌ ( نوک سینه ) متصل کنید.

    نقاط I، I´، K، K´‌ را روی پنس کمر مشخص کنید.

    4- از نقطه I‌ تا N، I´ تا M‌ مساوی 4 سانتی‌متر است.

    -از نقطه N‌ تا P مساوی 3 سانتی‌متر است.

    - از نقطه M‌ تا R‌ مساوی 5 سانتی‌متر است.

    - از نقطه X‌ تا Y مساوی 6 سانتی‌متر است.

    نقاط P، R، Y‌ را با هلالی ملایم رسم کنید.

    نقاط G´G و H´H را مشخص کنید.

    5- نقطه B´ را به N‌ و Ae‌ ( موازنه جلو ) را به M با هلالی ملایم وصل کنید.

    -نقطه N را به P و M‌ را به R‌ وصل کنید.

    نقاط G‌ تا H‌ و G´ تا H´ مساوی 4 سانتی‌متر است.

    -برای رسم طرح در جیب نقاط P، ‌H، H´، R‌ به صورت هلال رسم کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361775421_e5f5ccaf646a499de9c9721d182c036a.jpg

    شکل مرحله 2

    6- خط منحنی D، O‌ را قیچی کنید.

    -پنس سرشانه و پنس 6/0 سانتی‌متری را ببندید.

    - طرح هفت یقه را ترمیم کنید.

    - برای قطعات الگو خط راه پارچه را موازی با خط مرکزی جلو ( CF‌) رسم کنید.

    روی شکل 1

    نقاط K، I، O، I´، K´ را قیچی کنید. فضای داخل پنس را دور بریزید.

    7- نقاط B´، N، P، R، Y را قیچی کنید.

    نقاط Ae، M، R را قیچی کنید.

    8- خط G، H، K را کنار خط K´H´G´ بچسبانید.

    9- در جیب P، HH´، R، GG´ را رولت نمایید.

    10- جادکمه‌ها را روی خط مرکزی مشخص کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361775444_e2e0ab8d28ce07849860812bc309a4be.jpg

    مدل‌سازی قسمت پشت

    شکل مرحله 1

    1-برای گشاد کردن یقه پشت فاصله Z‌ تا Z´ 1 سانتی‌متر اندازه بزنید. هلال یقه پشت را طراحی کنید.

    2- پنس بزرگ کمر را 1 سانتی‌متر به سمت پهلو جابه‌جا کنید.

    3- قد الگوی پشت را 5 سانتی‌متر کوتاه کنید ( فاصله Z´ تا Q´ برابر 5 سانتیمتر است ).

    4- نقطه V را به نقطه V´ وصل کنید.

    5- از نقطه W‌ تا W´ مساوی 3 تا 4 سانتی‌متر است.

    6- نقطه W´ را 1 سانتی‌متر گونیایی کنید سپس با خطی منحنی به V‌ وصل کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361775488_a6d389383db2132032208ed887b7e799.jpg

    شکل مرحله 2

    5- پنس کوچک کمر پشت را حذف کنید و مقدار آن را که معمولاً 2 سانتی‌متر است را به پنس بزرگ کمر و پهلوی پشت اضافه کنید.

    6- برای تمامی قطعات الگوی پشت خط راستای پارچه را موازی با خط مرکزی پشت ( CB‌ ) رسم کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361775511_2560aa5542a0d18081bd02ca2efecf92.jpg

    شکل مرحله 3

    6- برش W´، V، U را قیچی کنید.

    7- برش V، V´، J، J´V´V را قیچی کنید.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361775536_9a8844ecc314f6b99d3eb449f0dfe0b7.jpg

    سجاف یقه

    سجاف جلو را از روی الگوی شکل مرحله 1 رسم می‌کنیم.

    خطوط HK، H´K´ را کنار هم می‌چسبانیم.

    سجاف پشت را از روی الگوی پشت مرحله 3 رسم می‌کنیم.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361775467_ea9455a118be4ed506c0a0ca04a1d926.jpg
     
  10. ریحانه

    ریحانه کاربر خودمونی

    تاریخ عضویت:
    ‏31/12/12
    سن:
    ارسال ها:
    457
    تشکر شده:
    859
    امتیاز:
    93
    جنسیت:
    زن
    آموزش قدم به قدم خیاطی به سبک مولر (2)
    اندازه‌های شلوار
    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361953569_7fa5f5a81eb1e13b3467e6d62dc75645.jpg
    1-دور کمر 66 سانتی‌متر

    2- دور باسن 93 سانتی‌متر

    3- بلندی بالاتنه شلوار (قد فاق) 28 سانتی‌متر

    4- قد شلوار از کمر تا زمین 104 سانتی‌متر

    5- گشادی دمپای شلوار (دور دمپا) 40 سانتی‌متر

    6- دور زانو 48 سانتی‌متر

    7- دور ران 55 سانتی‌متر

    7- قد زانو (از زمین تا زانو را اندازه‌گیری کنید) 48 سانتی‌متر

    قسمت جلوی شلوار

    نقطه 1 را در قسمت چپ کاغذ الگو مشخص کنید و آن را به پایین عمود کنید.

    اندازه 1 تا 2 مساوی قد فاق (28 سانتی‌متر).

    اندازه 1 تا 3 مساوی قد شلوار (104 سانتی‌متر).

    اندازه 3 تا 4 مساوی قد زانو 48 سانتی‌متر.

    اندازه 3 تا 5 مساوی 2 تا 4 سانتی‌متر.

    نقاط 2و 4و 5 را به سمت راست گونیا کنید.

    اندازه 2 تا 6 مساوی (یک بیستم) دور باسن به اضافه 3 سانتی‌متر ( 6/7 سانتی‌متر= 3 سانتی‌متر + 6/4= 20 ÷ 93)

    نقطه 6 را به سمت راست گونیا کنید.

    از نقطه 1 تا 7 مساوی 1 سانتی‌متر.

    نقطه 7 را گونیا کنید تا نقطه a7 مشخص شود.

    توجه: پهنای باسن در جلو مساوی (یک چهارم) دور باسن منهای 1 سانتی‌متر است.

    ←قرمز

    اندازه 6 تا 8 مساوی (یک چهارم) دور باسن منهای 1 سانتی‌متر ( 2/24 سانتی‌متر= 1+2/23= 4÷93).

    اندازه 8 تا 9 مساوی (یک بیستم) دور باسن به اضافه 1 تا 2 سانتی‌متر ( 6/6= 2+6/4= 20÷93).

    از نقطه 6 تا 10 به اندازه (یک دوم) فاصله 6 تا 8.

    نقطه 10 را به بالا و پایین الگو عمود کنید. تا نقاط 11و 12و 20 مشخص شوند.

    خط 20 تا 11 خط اتوی شلوار است.

    نقطه 8 را به بالا و پایین عمود کنید تا نقاط A‌ و 13 مشخص شود.

    فاصلۀ 20 تا a20 مساوی 1 سانتی‌متر است.

    فاصلۀ 13 تا a13 مساوی 1 سانتی‌متر است.

    فاصلۀ 8 تا a8 مساوی 5/0 سانتی‌متر است.

    نقطه a13 را به نقطه a8 متصل نمایید.

    روی خط زانو فاصلۀ 12 تا 14و 12 تا 15 مساوی (یک چهارم) دور زانو منهای 1 سانتی‌متر است.

    11 سانتی‌متر= 15 تا 12 و 14 تا 12 → (11 سانتی‌متر= 1-12= 4÷48)

    روی دمپای شلوار فاصله 11 تا 17 و 11 تا 16 مساوی (یک چهارم) دمپای شلوار منهای 1 سانتی‌متر است.

    9 سانتی‌متر= 16 تا 11 و 17 تا 11 → (9 سانتی‌متر= 1-10= 4÷40).

    نقطه 16 را 5 سانتی‌متر گونیا کنید و ادامه خط را به نقطه 14 و سپس به 6 متصل نمایید.

    نقطه 17 را 5 سانتی‌متر گونیا کنید و ادامه خط را به نقطه 15 و سپس به نقطه 9 متصل نمایید.

    خط 18 تا 15 را نصف کرده، 5/0 سانتی‌متر به سمت داخل الگو رفته، هلال 15 تا 18 را رسم نمایید.

    خط 2 تا 14 را به سمت داخل الگو کمی انحنا دهید.

    خط 2-A‌ را ادامه دهید تا نقطه 18 مشخص شود.

    نقطه a8 را به نقطه 18 با خطی نقطه چین متصل نمایید. فاصلۀ a8 تا 18 را نصف کرده و 1 سانتی‌متر به داخل الگو اندازه گرفته، هلال a8 به 18 را رسم نمایید.

    در قسمت کمر از نقطه a13 تا نقطه 19 مساوی (یک چهارم) دور کمر+ 2 تا 3 سانتی‌متر (مقدار پنس) است.

    5/18 سانتی‌متر= 2+5/16= 4÷66= 19 تا a13.

    نقطه 19 را با خطی منحنی به نقطه 6 متصل نمایید.

    خط کمر هلال a13- a20- 19 می‌باشد.

    برای رسم پنس کمر، نقطه 19 تا a20 را به دو قسمت تقسیم نموده، نقطه 21 را مشخص کنید.

    از نقطه 21 به اندازه 8 تا 10 سانتی‌متر برای طول پنس مشخص کنید. این خط را عمود بر خط منحنی رسم کنید.

    عرض پنس جلو 2 تا 3 سانتی‌متر است.

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361953536_f217105ce725e725beb829f5649ee5f3.jpg

    قسمت پشت شلوار

    قسمت پشت شلوار را بر روی الگوی جلو رسم کنید. سپس قسمت پشت را کپی کنید تا الگوی جلو و پشت مجزا شوند.

    توجه: پهنای باسن در پشت مساوی (یک چهارم) دور باسن به اضافه 1 سانتی‌متر است.

    ← قرمز


    فاصلۀ 2 تا 20 مساوی 4 تا 5 سانتی‌متر.

    برای خط اتوی پشت

    فاصلۀ 10 تا 21 مساوی 1 تا 2 سانتی‌متر.

    نقطۀ 21 را به نقطه 12 در الگوی جلوی شلوار که آن را در پشت 32 می‌نامید، متصل نمایید.

    فاصلۀ 21 تا 22 مساوی (یک چهارم) پهنای باسن در پشت ← (6 سانتی‌متر= 4÷2/24).

    نقطه 20 را به نقطه 22 متصل نمایید.

    نقطه 22 را (روی خط 20-22) به سمت بالای الگو گونیا کنید.

    نقطۀ 6 تا نقطه 20 را اندازه بگیرید. خطی موازی با خط 20 تا 22 رسم نمایید.

    اندازه نقطه 22 تا 23 مساوی اندازه نقطه 20 تا 6 می‌باشد. خط 22 تا 6 را ادامه دهید.

    از نقطه 23 به اندازه پهنای باسن در پشت که مساوی (یک چهارم) دور باسن+ 1 سانتی‌متر اندازه بگیرید تا نقطه 24 روی ادامه خط 6 تا 22 مشخص شود.

    (نقطه 24 تا 23 → 2/24 سانتی‌متر= 1+2/23= 4÷93).

    از نقطه 15 تا 27 مساوی 2 سانتی‌متر است.

    در قسمت دمپای شلوار

    نقطه 16 تا 28 و 17 تا 29 مساوی 2 سانتی‌متر است.

    نقاط 25 را به 27 و 29 و 26 را به 28 متصل نمایید.

    فاصله نقاط 15 تا 18 را اندازه بگیرید. سپس از 27 تا 30 را مساوی با آن علامت بزنید (ممکن است نقطه 30 پایین‌تر از خط قرار گیرد).

    منحنی 15 تا 18 مساوی منحنی 27 تا 30 است.

    نقطه 22 را با خط منحنی به نقطه 30 متصل نمایید.

    با متر ایستاده منحنی 14 تا 19 را اندازه گرفته و روی خط 26 تا 24 اندازه بگیرید تا نقطه 31 مشخص شود.

    فاصله 33 تا 34 مساوی 1 سانتی‌متر است. نقطه 34 را با هلالی ملایم به نقطه 23 متصل نمایید.

    فاصله 34 تا 35 مساوی (یک چهارم) دور کمر به اضافه 3 تا 4 سانتی‌متر (مقدار پنس) می‌باشد. خط را با هلالی ملایم رسم کنید). ← (5/19= 3+5/16= 4÷66)

    نقطه 35 را با خطی منحنی به نقطه 24 متصل کنید.

    برای رسم پنس پشت شلوار فاصلۀ نقاط 35 تا 34 را نصف کرده، نقطه 36 را مشخص کنید.

    نقطه 36 را روی خط کمر پشت گونیا کنید و طول پنس پشت را 14 تا 16 سانتی‌متر مشخص کنید.

    عرض پنس پشت 3 تا 4 سانتی‌متر است که مقدار آن را نصف کرده و از دو طرف نقطه 36 علامت بزنید. سپس پنس را رسم کنید.

    (توجه: پهنای نوار کمری که جداگانه به شلوار دوخته می‌شود را در نظر بگیرید. برای مثال پهنای نوار کمر 3 تا 4 سانتی‌متر است که مقدار آن را از بالای الگوی شلوار در قسمت جلو و پشت پایین آمده و کم کنید. سپس کیسه جیب را طراحی کنید).

    awww.kook.ir_resources_attachment_LG_1361953554_236171ee97221eed9640b992d38be2cd.jpg
     
بارگذاری...
موضوعات مشابه
  1. avina7707
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    78
  2. zahra
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    597
  3. anahid
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    440
  4. Azade
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    2,472
  5. zahra
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    11
  6. zahra
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    8
  7. zahra
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    9
  8. music87025
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    47
  9. music87025
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    87
  10. music87025
    پاسخ ها:
    0
    نمایش ها:
    87